Παρασκευή , 15 Δεκέμβριος 2017 6:39 πμ
Home / Σκέψεις / Ανδρέας Κάτσενος / Άντεξε στην οικονομική κρίση ο Δήμος Ωρωπού κατά την καλοκαιρινή περίοδο

Άντεξε στην οικονομική κρίση ο Δήμος Ωρωπού κατά την καλοκαιρινή περίοδο

Του Ανδρέα Κάτσενου

Άντεξε στην οικονομική κρίση ο Δήμος Ωρωπού κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Η τουριστική κίνηση κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα με τον τζίρο να εμφανίζει άνοδο ακόμη και μέχρι 20% σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Ο Δήμος Ωρωπού αναδείχτηκε σε έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς της Αττικής, αν και  στην αρχή της τουριστικής  σεζόν, τα μαντάτα από την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης ήταν αρνητικά. Οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου επέλεξαν την   περιοχή  για τις σύντομες  διακοπές τους, καθώς  είναι  κοντά στο «Κλεινόν Άστυ». Άλλωστε η περιοχή ακόμα δεν έχει χάσει την αυθεντικότητά της.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου του Δήμου Ωρωπού, όπως μας ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του κ. Θ. Γιουρούκος, «ο τζίρος των καταστημάτων, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, σημείωσε σημαντική αύξηση σε σχέση με την περσινή χρονιά,  η οποία αγγίξει το 20 %».

Παρά ταύτα τονίζει ότι «η τουριστική κίνηση ήταν, ανισομερώς, κατανεμημένη. Τον Ιούνιο κινήθηκε στα περσινά επίπεδα, ενώ τον  Ιούλιο υπήρξε ανεξήγητη  πτώση της τάξης του 10%. Ο Αύγουστος παρουσίασε αύξηση της τάξης του 30%». Και υποστήριξε ότι «Περισσότερο κινήθηκε η Σκάλα Ωρωπού και οι Άγιοι Απόστολοι, ενώ το Χαλκούτσι και τα Πηγαδάκια είχαν μια άσχημη χρονιά».

Η αύξηση του τζίρου οφείλεται, κυρίως, από την μαζική προσέλευση των επισκεπτών. Κι αυτό γιατί όλοι ήταν ιδιαίτερα φειδωλοί  στα έξοδά των διακοπών τους.  Άλλωστε όλοι οι έλληνες έχουν υποστεί σημαντικές μειώσεις του εισοδήματός τους, ενώ καλούνται να αντιμετωπίσουν και την  αύξηση της φορολογίας.

Ο γνωστός κοσμηματοπώλης κ. Κ. Λεμονίτσης ερωτηθείς για την κίνηση στην αγορά είπε ότι «κινήθηκε συμπαθητικά και όσα μαγαζιά βελτίωσαν τις υπηρεσίες τους προς τους πελάτες είχαν σημαντική αύξηση στην κίνηση τους».

Αλλά και ο ένας από τους πιο παλιούς καταστηματάρχες στη Σκάλα Ωρωπού ο κ. Δ. Καραβάνας επεσήμανε ότι «παρά τα προβλήματα με τις άδειες των καταστημάτων η κίνηση ήταν καλή».

Ενώ ο ιδιοκτήτης  ενός από τα πιο ιστορικά στέκια της παραλίας της EPOCA κ. Β. Ταμπάκης δήλωσε ικανοποιημένος από την κίνηση παρά τις αρχικές δυσοίωνες προβλέψεις για την τουριστική κίνηση την φετινή καλοκαιρινή περίοδο.

Εξίσου σημαντική ήταν η τουριστική κίνηση και στην περιοχή του Καλάμου στους Αγίους Αποστόλους, όπου τα τελευταία χρόνια έχει αναβαθμιστεί με εστιατόρια και  ταβέρνες υψηλού επιπέδου.

Επαναπροσδιορισμός των στόχων

Τα νέα δεδομένα δημιουργούν  ένα καινούργιο  τουριστικό  περιβάλλον για την περιοχή. Οι επιχειρηματίες δεν έλυσαν το πρόβλημα επιβίωσης των επιχειρήσεων τους, αλλά,, τουλάχιστον, άντεξαν στη κρίση. Πάντως όλοι εκτιμούν ότι ο χειμώνας θα είναι οικονομικά ιδιαίτερα βαρύς.

Ο Δήμος Ωρωπού οφείλει να ανοίξει, πλέον, ένα νέο κεφάλαιο στον τρόπο προσέγγισης του τουριστικού προϊόντος. Το γεγονός ότι στάθηκε φέτος όρθιος ο εμπορικός κόσμος κατά κύριο λόγο οφείλεται στους επιχειρηματίες που έχουν επενδύσει στη περιοχή και στην αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχουν. Στις δικές τους δυνάμεις και προσπάθειες οι οποίες τους δικαίωσαν, αν και   χρειάζονται ακόμη περισσότερες βελτιώσεις σε επίπεδο υποδομών των επιχειρήσεων αλλά και γνώσης στη  διαχείριση του τουριστικού προϊόντος.

Ο επαναπροσδιορισμός και μια νέα στοχοθεσία για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, είναι επιτακτική ανάγκη, με τη συμβολή της Δημοτικής Αρχής αλλά και όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Το νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο αποτελεί σημαντική αφετηρία συζήτησης για το πώς θέλουμε να είναι ο Δήμος τις επόμενες δεκαετίες. Δημιουργεί  προϋποθέσεις αναπτυξιακής προοπτικής και επίλυσης χρόνιων προβλημάτων. Ο Δήμος Ωρωπού και ειδικότερα η περιοχή της Σκάλας Ωρωπού, της παραλίας Μαρκοπούλου, των Αγίων Αποστόλων αλλά και του Χαλκουτσίου, θα πρέπει να εξελιχθούν σε καθαρά τουριστικούς προορισμούς και να αναπτυχθούν. Να αξιοποιηθούν οι τουριστικές μονάδες και τα καταλύματα  της περιοχής.

Το λιμάνι της Σκάλας να αποκτήσει οργανωμένη μαρίνα,  ώστε να ελλιμενίζονται  τουριστικά σκάφη καθόλη την περίοδο του χρόνου. Επίσης να αξιοποιηθεί και το εμπορικό κομμάτι του.

Απαιτείται σημαντική βελτίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου, ενώ αναγκαία είναι και η κατασκευή περιφερειακής οδού, για την αποσυμφόρηση του παραλιακού άξονα, και η κατασκευή του βιολογικού καθαρισμού.

Κυρίως, χρειάζεται τουριστική προβολή του Δήμου. Αλλά κι ένα νέο ολοκληρωμένο  πολιτιστικό πλάνο που θα αναδεικνύει το Αμφιαράιο, όπως και η κατασκευή ανοιχτού θεάτρου στην ιστορική περιοχή των Φυλακών Ωρωπού. Οι φετινές,  απόλυτα επιτυχημένες, πολιτιστικές εκδηλώσεις του Ν.Π.Δ.Δ. και της ΚΕΔΩ είναι μια καλή αρχή κι αφήνουν υποσχέσεις.

 

 

 

Σχετικά Σοφία Μπασκάκη

Check Also

Φωταγώγηση Χριστουγεννιάτικων δένδρων σε Μαρκόπουλο, Μήλεσι, Αφίδνες

Πλημμυρίζει φως ο Δήμος Ωρωπού με το άναμμα των Χριστουγεννιάτικων δένδρων, που συνεχίζονται σε όλες …