Τετάρτη , 25 Απρίλιος 2018 4:08 πμ
Home / Ροή Νέων / Διαγραφή των προστίμων και ελεύθερη διέλευση από τα διόδια Αφιδνών ζητούν ο Δήμαρχος κ. Θωμάς Ρούσσης και οι κάτοικοι του Ωρωπού

Διαγραφή των προστίμων και ελεύθερη διέλευση από τα διόδια Αφιδνών ζητούν ο Δήμαρχος κ. Θωμάς Ρούσσης και οι κάτοικοι του Ωρωπού

Ενιαίο αγωνιστικό μέτωπο κατά της Νέας Οδού, χωρίς κομματικές ταμπέλες, συγκροτήθηκε με στόχο την ελεύθερη διέλευση των κατοίκων και εργαζομένων του Δήμου Ωρωπού από τα διόδια Αφιδνών. Χθες, το απόγευμα του Σαββάτου 14 Απριλίου, πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση κατοίκων, παρουσία του Δημάρχου Ωρωπού κ. Θωμά Ρούσση, μελών της Δημοτικής Αρχής και εκπροσώπων όλων του δημοτικών παρατάξεων, πολιτευτών και φορέων της πόλης.

Τη συγκέντρωση διοργάνωσαν οι κ.κ. Στέφανος Ζαφείρης και Πόλ Γραμμένος στο νέο,  ανακαινισμένο, πολυχώρο των πρώην Φυλακών Ωρωπού στη Σκάλα Ωρωπού, με στόχο να ενημερώσουν τους δημότες για τα διόδια.

Αφορμή για τη συγκέντρωση ήταν η μαζική αποστολή προστίμων από τη Νέα Οδό σε κατοίκους που Δήμου Ωρωπού οι οποίοι αρνούνται να πληρώσουν το αντίτιμο των διοδίων στις Αφίδνες, καθώς θεωρούν ότι είναι απαράδεκτο να πληρώνουν για να πάνε σπίτι τους ή στις δουλειές τους.

Ο κ. Ζαφείρης έκανε λόγο για αποστολή τουλάχιστον 300 κλήσεων σε πολίτες του Δήμου Ωρωπού, γιατί δεν πλήρωσαν διόδια στις Αφίδνες. Μάλιστα η Νέα Οδός καλεί τους πολίτες να τακτοποιηθεί το χρέος εντός δεκαπέντε ημερών. Σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξουν προσαυξήσεις και ποινικές κυρώσεις στους παραβάτες, όπως ορίζει ο νόμος. Όπως ανέφερε ο κ. Ζαφείρης, «είναι απαράδεκτο να μπαίνουν πρόστιμα και θα διεκδικήσουμε με κάθε νόμιμο τρόπο το δικαίωμα μας για ελεύθερη διέλευση εντός της Αττικής».

Κατά τη συζήτηση υπήρξε ομόθυμη καταγγελία όσων πρόδωσαν για κυβερνητικά οφίτσια το Κίνημα κατά των διοδίων με σύνθημα «Δεν Πληρώνω», το οποίο προεκλογικά στήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ και στη συνέχεια εγκατέλειψε.

Ο Δήμαρχος Ωρωπού κ. Θωμάς Ρούσσης στην ομιλία του επεσήμανε ότι: «Η παρούσα  Δημοτική Αρχή με αγώνες και πιέσεις κατόρθωσε να κερδίσει την  κατάργηση των πλευρικών διοδίων για τους μόνιμους κατοίκους του Δήμου» και επισήμανε ότι «έχει ανοίξει ηλεκτρονική πλατφόρμα για την εγγραφή των οχημάτων».

Τόνισε ότι «είναι ένα πρώτο σημαντικό βήμα αλλά δεν τελειώνουμε εδώ». Και πρόσθεσε: «Η Δημοτική Αρχή συντάσσεται με τους πολίτες και πρόκειται να διεκδικήσει από την Πολιτεία να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση ώστε:

  • Οι μόνιμοι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι στο Δήμο Ωρωπού να έχουν ελεύθερη διέλευση
  • Οι επισκέπτες να πληρώνουν με βάση την χιλιομετρική χρέωση
  • Να υπάρξει ανάκληση των προστίμων και παύση των ποινικών διώξεων, που έχει επιβάλει η Νέα Οδός σε Δημότες του Δήμου Ωρωπού γιατί δεν πληρώνουν διόδια».
  • Να επανέλθουν τα Δημοτικά Τέλη στη Νέα Οδό, τα οποία καταργήθηκαν με Νόμο το 2015 από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Ρούσσης ανέφερε ότι έχει συνεχή επικοινωνία με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Σπίρτζη τον οποίο ενημέρωσε και για τα πρόστιμα. Μάλιστα ο κ. Σπίρτζης δεσμεύτηκε ότι θα επισκεφτεί άμεσα το Δήμο Ωρωπού, ώστε σε ανοιχτή συγκέντρωση να ενημερώσει τους πολίτες για τις ενέργειες της κυβέρνησης αναφορικά με τα διόδια. Και φυσικά να απαντήσει στο ερώτημα τι μέλλει γενέσθαι με τα πρόστιμα που πέφτουν σαν το χαλάζι στους κατοίκους.

Στη συγκέντρωση είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν όλοι όσοι το επιθυμούσαν και να καταθέσουν τις προτάσεις τους για το ζήτημα των διοδίων. Κοινός άξονας ήταν η διεκδίκηση για να μην πληρώνουν διόδια οι κάτοικοι, οι δημότες και οι εργαζόμενοι του Δήμου Ωρωπού.

Οι χαρακτηριστικές προτάσεις των ομιλητών κατά σειρά που εμφανίστηκαν:

 

Αλέξανδρος Ανδριώτης, υποψήφιος Βουλευτής της «Ένωσης Κεντρώων» του Βασίλη Λεβέντη

«Χωρίσαμε ­­ την Αττική σε Λαύριο (χωρίς διόδια) και Ωρωπό (με διόδια)». Πρότεινε «επέκταση των αστικών  συγκοινωνιών μέχρι  το Δήμο Ωρωπού και κατάργηση των διοδίων.

Γιώργος Αρμυριώτης, Δημοτικός Σύμβουλος Ωρωπού της παράταξης «Δυναμική Πολιτεία»

«Έχουμε καταντήσει ο Δήμος Ωρωπού με τα διόδια να είναι δυσμενής τόπος εργασίας»

Γιάννης Οικονομάκος, πρώην Δήμαρχος Ωρωπού και πολιτευτής της Νέας Δημοκρατίας

«Το μεγαλύτερο ψέμα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ήταν η υπόσχεση για την κατάργηση των διοδίων». Πρότεινε τη χιλιομετρική χρέωση για τους επισκέπτες και ζήτησε «μαζικές και δυναμικές κινητοποιήσεις».

Βασίλης Μυλωνάς, πρώην Αντιδήμαρχος Αυλώνα

«Κατάργηση όλων των διοδίων στο Νομό Αττικής».

Πέτρος Θωμάς, εκπαιδευτικός, πρώην διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Χαλκουτσίου

Με μια ουσιαστική, όσο και αποκαλυπτική, τοποθέτηση έδωσε ανάγλυφα όλο το ιστορικό αναφορικά με το κίνημα κατά των διοδίων από το 2008, τις νομοθετικές ρυθμίσεις από όλες τις κυβερνήσεις και τι λεόντειες συμβάσεις του κράτους με τους παραχωρησιούχους, την μη εκπλήρωση των ανταποδοτικών δεσμεύσεων που απορρέουν  από αυτές για τη  Νέα Οδό και στάθηκε στην οικονομική ζημία των κατοίκων και επιχειρήσεων στο Δήμο Ωρωπού. Ζήτησε μετ’ επιτάσεως την αγωνιστική κινητοποίηση για την κατάργηση όλων των διοδίων στην Αττική.

Διονύσης Καμπιώτης, υποψήφιος Δήμαρχος Ωρωπού και μέλος του Δ.Λ.Τ.Σ.Ω.

«Να ενώσουν τις δυνάμεις τους όλοι οι Δήμοι που πλήττονται από την εγκατάσταση διοδίων στα όρια της Αττικής και να προσφύγουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά των συμβάσεων, ώστε να καταργηθούν τα δόδια Αφιδνών για τους κατοίκους των Δήμων Ωρωπού, Αγ. Στεφάνου, Κηφισιάς και Αχαρνών».

Θοδωρής Γιουρούκος, Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ωρωπού

«Τα διόδια έχουν επιφέρει μείωση της επισκεψιμότητας στο Δήμο Ωρωπού της τάξεως του 50% με 60% με αντίστοιχη μείωση του τζίρου των καταστημάτων. Οδηγούμαστε σε μαρασμό».

Άγγελος Χατζηιωάννου, Δημοτικός Σύμβουλος Ωρωπού της Δημοτικής Παράταξης «Δυναμική Πολιτεία»

«Οι επιχειρήσεις έχουν πληγεί από τα διόδια. Να μπει μπροστά ο Δήμαρχος Ωρωπού  και όλοι μαζί να διεκδικήσουμε το δικαίωμα ελεύθερης διέλευσης των κατοίκων και χιλιομετρική χρέωση για τους επισκέπτες».

Κωνσταντίνος Λίτσας, πρώην Κοινοτάρχης Μαλακάσας

Αναφέρθηκε στους αγώνες κατά των διοδίων από το 2008 και ζήτησε «να διεκδικήσει η Δημοτική Αρχή τα Δημοτικά τέλη από τη Νέα Οδό και να αποκαταστήσει τον παράδρομο».

Δημήτρης Βελτανιώτης, Αντιδήμαρχος Καπανδριτίου

«Η Δημοτική Αρχή έχει όραμα, διεκδικεί και βήμα-βήμα κερδίζει σημαντικά πράγματα στη μάχη κατά των διοδίων».

Αθανάσιος Γραμμένος, Διεθνολόγος, συνιδρυτής και διευθυντής του Επιστημονικού Ινστιτούτου «Κοινόν Ωρωπίων»

«Θα πρέπει να πληρώνουμε εκεί που πρέπει κι όχι εκεί που δεν πρέπει. Χρειάζεται σύμπνοια». Πρότεινε «να διεκδικήσει ο Δήμος Ωρωπού τα συμφέροντα του στο Ευρωπαικό Δικαστήριο  κατά  της Νέας Οδού».

Σχετικά Σοφία Μπασκάκη

Check Also

Η παράξενη γέφυρα στην οποία οι σκύλοι πέφτουν στο γκρεμό

Το μυστήριο δεν λείπει στον κόσμο μας, αν και αυτά που συμβαίνουν σε σκοτσέζικη γέφυρα …