Ο Δρίτσας επιμένει ότι ο ΟΛΠ δεν ιδιωτικοποιείται αν και έπεσαν οι υπογραφές

10.4.2016

Φωτιές άναψε στην κυβέρνηση και στην αξιοπιστία της ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Θ. Δρίτσας, καθώς  πριν καλά – καλά  προλάβει να υπογραφεί η συμφωνία με την Cosco, την Παρασκευή, διεμήνυσε ότι δεν τελείωσε η διαδικασία για την πώληση του ΟΛΠ.

Είναι φανερό ότι οι συνιστώσες στη κυβέρνηση αντιλαμβάνονται διαφορετικά τις υπογραφές που βάζουν σε διεθνείς συμβάσεις και τη σημασία που απορρέει από αυτές.

Είναι φανερό ότι ο κ Δρίτσας αμφισβητεί την κυβερνητική πολιτική και ειδικότερα την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ .Εάν αυτά που λέει δεν είναι προς λαϊκή κατανάλωση και τέρψη των συντρόφων του τότε ο μόνος έντιμος δρόμος είναι η παραίτησή του από το υπουργείο Ναυτιλίας για να είναι και συνειδησιακά εντάξει με τις θέσεις που εκφράζει.

«Έχουμε μπροστά μας δρόμο μέχρι τη μεταβίβαση των μετοχών τον Ιούνιο» δήλωσε με νόημα ο υπουργός Ναυτιλίας, μιλώντας στο Mega, ενώ προέβαλε ως επιχείρημα σειρά νομικών διαδικασιών και δήλωσε ότι ετοιμάζονται ρυθμίσεις όπως η Δημόσια Αρχή Λιμένα Πειραιά που εκτιμάται ότι δημιουργεί νέο «κρατικό» ΟΛΠ.

«Η πώληση του λιμανιού γίνεται για να ικανοποιηθούν οι δανειστές, όχι για την ανάπτυξη του λιμένα», πρόσθεσε ο κ. Δρίτσας και εξαπέλυσε νέα πυρά κατά του ΤΑΙΠΕΔ. «Λειτουργεί ως κράτος εν κράτει. Είναι παράλληλη εξουσία στην αιρετή εξουσία του ελληνικού λαού. Πρέπει να περιοριστεί στο ελάχιστο το κομμάτι της απαράδεκτης λειτουργίας του ΤΑΙΠΕΔ», είπε και συνέχισε «Κάνει αξιοποίηση ή ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας το ΤΑΙΠΕΔ; Είναι επινόηση των δανειστών το ΤΑΙΠΕΔ, δεν είναι κυβέρνηση».

«Το ΤΑΙΠΕΔ δεν είναι ο Πιτσιώρλας, είναι οργανισμός που ελέγχεται πλήρως από δανειστές, τραπεζικούς και επιχειρηματικούς οργανισμούς και λειτουργεί βάσει κανόνων που θέλουμε να αλλάξουμε», τόνισε ακόμη ο υπουργός.

Ακόμη, αμφισβήτησε τα λεγόμενα του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του λιμένα μετά τις επενδύσεις της Cosco, λέγοντας ότι αυτό θα γινόταν έτσι κι αλλιώς, όπως και τα λεγόμενά του για 2.000 θέσεις εργασίας λόγω της παρουσίας της κινεζικής εταιρείας, υποστηρίζοντας ότι στη συντριπτική τους πλειονότητα αποτελούν υπεργολαβίες.

«Καθημερινά συγκρουόμαστε με τον εαυτό μας για τις κυβερνητικές δεσμεύσεις… Εμεινα ως μέλος της κυβέρνησης για να βελτιώσω τη συμφωνία», σημείωσε ακόμη ο κ. Δρίτσας, συμπληρώνοντας «Δέχτηκα ακόμη και την προσωπική αυτοακύρωση για να μείνει ανοικτός ο δρόμος για την κυβέρνηση».

Ακόμη, ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν έχει δεσμευτεί για έσοδα 50 δισ. ευρώ από νέες ιδιωτικοποιήσεις και πρόσθεσε ότι «κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ επιχειρούν να βάλουν στο τραπέζι 26 ιδιωτικοποιήσεις αντί για τις 9 της συμφωνίας».

Μάλιστα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο παραίτησης σε περίπτωση που το «διάδοχο» Ταμείο του ΤΑΙΠΕΔ έχει ακόμη μεγαλύτερες εξουσίες. «Αν τεθεί θέμα νέου Ταμείου με μεγαλύτερες εξουσίες του ΤΑΙΠΕΔ θα εξετάσω τη θέση μου» δήλωσε σχετικά.

«Η αστυνομία κινήθηκε μόνη της για να χτυπήσει τους λιμενεργάτες, καταδικάζω όσα έγιναν στο Ζάππειο (κατά την υπογραφή της συμφωνίας» ανέφερε ακόμη, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν υπήρχε σχετική εντολή από τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα.