Απολύσεις και εθελούσια έξοδος εργαζομένων από την εισπρακτική εταιρεία doValue μετά το πρόστιμο των 435.000 ευρώ

Οι παράνομα επαναλαμβανόμενες οχλήσεις προς οφειλέτες και οι προσβλητικές εκφράσεις κατά των δανειοληπτών, προκαλούν κλυδωνισμούς στην επιχείρηση

Σημαντικά οικονομικά και λειτουργικά προβλήματα φέρεται να έχουν αρχίσει να προκαλούνται στην εισπρακτική εταιρεία doValue Greece μετά και την επιβολή διοικητικού προστίμου εις βάρος της συνολικού ύψους 435.000 ευρώ από το υπουργείο Ανάπτυξης, επειδή:

  1. Προέβη σε επαναλαμβανόμενες οχλήσεις για ενημέρωση οφειλετών περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμων οφειλών οι οποίες όμως… είχαν υποβληθεί σε ρύθμιση που τηρούταν χωρίς, όμως να έχει προηγηθεί η απαιτούμενη εκ μέρους της εταιρείας επιβεβαίωση αυτών (για την συγκεκριμένη παράβαση το πρόστιμο ήταν 385.000 ευρώ).
  2. Προέβη σε αθέμιτη πρακτική, επιδεικνύοντας προσβλητική συμπεριφορά με χρήση καταφανώς προσβλητικών εκφράσεων εναντίον οφειλέτη κατά την ενημέρωσή του, περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμης οφειλής (για την συγκεκριμένη παράβαση το πρόστιμο ανήλθε στα 55.000 ευρώ).

Το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό που καλείται να καταβάλει η εν λόγω εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις, έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό και νευρικότητα στα ανώτερα διοικητικά κλιμάκια της doValue Greece. Την ίδια ώρα μάλιστα που σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει έντονη πίεση από τους μετόχους της επιχείρησης για τους κακούς χειρισμούς που οδήγησαν στην παρέμβαση του υπουργείο Ανάπτυξης, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί παράλληλα πως οι στόχοι αποδοτικότητας και εισπράξεων που είχαν τεθεί, φαίνεται να μην επιτυγχάνονται.

Και μέσα σε όλα αυτά το ειδησεογραφικό πρακτορείο του Bloomberg που ειδικεύεται στις οικονομικές ειδήσεις αναφέρει πως μετά την κυβέρνηση είναι έτοιμη να προβεί σε εξοντωτικούς ελέγχους για το καθεστώς λειτουργίας των μεγάλων εισπρακτικών εταιρειών και η Τράπεζα της Ελλάδος η οποία άλλωστε αποτελεί και την εποπτική αρχή αυτών των επιχειρήσεων. Από τη στιγμή που θα ελέγξει όλες τις μεγάλες εισπρακτικές, προφανώς θα χτυπήσει και την πόρτα της doValue Greece που όπως η ίδια αναφέρει στην ιστοσελίδα της, «κατέχει ηγετική θέση στην Ελλάδα, προσφέροντας υπηρεσίες διαχείρισης δανειακών χαρτοφυλακίων και ακινήτων σε τράπεζες και επενδυτές». Διαχειρίζεται 31 δισ. ευρώ σε σύνολο χαρτοφυλακίων και το 2020 ολοκληρώθηκε η συναλλαγή εξαγοράς της από τη Eurobank ολοκληρώθηκε το 2020. Αυτή τη στιγμή η doValue S.p.A. κατέχει το 80% της doValue Greece, με το υπόλοιπο 20% ανήκει στη Eurobank.

Δημοσιεύματα αναφέρουν πως αυτή τη στιγμή, προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά κόστη της doValue Greece, από τη στιγμή που δεν επιτυγχάνονται οι εισπρακτικοί στόχοι και καλείται να πληρώσει ένα τόσο σημαντικό πρόστιμο, η διοίκηση εξωθεί παλαιότερους εργαζόμενους σε παραιτήσεις, ενώ καταγγέλλεται ακόμη και εργασιακό bullying. Προκειμένου δε να περισταλεί ακόμη περισσότερο το κόστος, αναμένονται απολύσεις αλλά και πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου απασχολούμενων στην εισπρακτική εταιρεία, το οποίο αναμένεται να ενεργοποιηθεί εντός του Φεβρουαρίου.

Θυμίζουμε ότι στις αρχές του μήνα ψηφίστηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που αυστηροποιεί το πλαίσιο λειτουργίας των servicers που διαχειρίζονται μη εξυπηρετούμενα («κόκκινα») δάνεια. Οι νέες διατάξεις υποχρεώνουν τους servicers να παρέχουν, μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας, προσωποποιημένη και αναλυτική ενημέρωση προς τους οφειλέτες, για το ύψος της οφειλής, το ιστορικό των πληρωμών, τις δόσεις, το επιτόκιο της ρύθμισης κ.λπ.

Ο οφειλέτης θα μπορεί να βλέπει όλα τα στοιχεία εισερχόμενος με χρήση του κωδικού του σε ειδική εφαρμογή στις ιστοσελίδες των servicers – όπως κάνει σήμερα στο web banking της τράπεζάς του. Μέχρι να λειτουργήσει το νέο σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης, το αργότερο έως τις 31 Μαρτίου 2024, οι servicers υποχρεούνται να παρέχουν εγγράφως τις πληροφορίες αυτές (ύψος οφειλής, δόσεις, επιτόκιο κλπ.) σε κάθε δανειολήπτη εντός 30 ημερών από την κατάθεση του σχετικού αιτήματος.

Επιπλέον σύμφωνα με τις προβλέψεις της σχετικής Κοινοτικής Οδηγίας 2021/2167 εισάγονται πέντε νέες υποχρεώσεις ως προς την ενημέρωση, εξυπηρέτηση και τον σεβασμό των δικαιωμάτων των καταναλωτών:

  • Η προστασία των προσωπικών στοιχείων και της ιδιωτικής ζωής των δανειοληπτών.
  • Η απαγόρευση παρενόχλησης, καταναγκασμού ή αθέμιτης επιρροής κατά την επικοινωνία του servicer με τον πολίτη.
  • Η έγγραφη γνωστοποίηση στον δανειολήπτη σε γλώσσα σαφή και κατανοητή, του υπολοίπου της οφειλής μετά από οποιαδήποτε μεταβίβαση πίστωσης.
  • Η καθιέρωση διαφανών, άμεσων και δωρεάν διαδικασιών για τη διαχείριση των καταγγελιών των δανειοληπτών.
  • Σύνδεση με τις προβλέψεις του Κώδικα Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδος και σεβασμό των δικαιωμάτων των δανειοληπτών.

Εάν οι servicers δεν τηρούν τα παραπάνω, απειλούνται με ποινές που περιλαμβάνουν πρόστιμα έως 500.000 ευρώ, υποχρέωση διόρθωσης της παράβασης και φθάνουν μέχρι και σε ανάκληση της άδειας λειτουργίας τους.

newsbeast.gr