Γράφεται ο επίλογος της μοιραίας πτήσης του αεροπλάνου των Αιγυπτιακών αερογραμμών

20.5.2016

Ο επίλογος με την πτήση του μοιραίου αεροπλάνου των Αιγυπτιακών αερογραμμών που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι – Κάιρο άρχισε να γράφεται.

Εντός του FIR Καΐρου, κοντά στο σημείο απώλειας επαφής του σήματος του αεροσκάφους των αιγυπτιακών αερογραμμών έχουν εντοπιστεί συντρίμμια και άλλα αντικείμενα, ενώ οι έρευνες των σωστικών συνεργείων συνεχίζονται από αέρος για τη διακρίβωση των αντικειμένων.

Το αιγυπτιακό ναυτικό πλέον «χτενίζει» την περιοχή για τα «μαύρα» κουτιά. Συγκεκριμένα σύμφωνα με το ΥΕΘΑ σε απόσταση 5 μιλίων από το σημείο που χάθηκε το στίγμα του μοιραίου Airbus τα ξημερώματα της Πέμπτης βρέθηκε ένα κάθισμα αεροπλάνου, μια αποσκευή και ανθρώπινο μέλος.  Στο σημείο έσπευσαν πλωτά του εμπορικού ναυτικού για να περισυλλέξουν τα στοιχεία και να συνεχίσουν την έρευνα.

Λίγο νωρίτερα είχε γίνει γνωστό ότι ο αιγυπτιακός στρατός βρήκε 290 χλμ. βόρεια της Αλεξάνδρειας συντρίμμια του αεροσκάφους Α320 της Egyptair. Σύμφωνα με τον κρατικό τηλεοπτικό σταθμό της Αιγύπτου, δυνάμεις του ναυτικού της χώρας, οι οποίες αναζητούν το μαύρο κουτί του αεροσκάφους, ανακάλυψαν και κάποια από τα αντικείμενα των επιβατών.

Τι έχει εντοπιστεί στη θαλάσσια περιοχή 

Προς το παρόν, έχουν εντοπισθεί 2 καθίσματα, ανθρώπινο μέλος και βαλίτσα ή βαλίτσες 5 χλμ νοτιότερα του σημείου απώλειας επαφής του σήματος του αεροσκάφους, ενώ τα σωστικά συνεργεία συνεχίζουν να ερευνούν αντικείμενα που εντοπίζονται ώστε να διακριβωθεί εάν ανήκουν στο αεροσκάφος.

Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία εντόπισε 2 χλμ κηλίδας καυσίμων 
Μία φωτογραφία που δείχνει την ύπαρξη κηλίδας καυσίμων κοντά στο σημείο που εκτιμάται ότι συνετρίβη το Airbus της EgyptAir ανέβασε στο λογαριασμό της στο twitter και η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία.

Το μήκος της κηλίδας αγγίζει τα 2 χλμ και εντοπίζεται κοντά στο σημείο. Η ESA ανακοίνωσε πως έχει ενημερώσει τις αρχές που διεξάγουν τις έρευνες για το αεροπλάνο.

 Σύμφωνα με τα δεδομένα από τον δορυφόρο, το σημείο βρίσκεται περίπου 40 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά από το τελευταίο γνωστό στίγμα του Airbus.

Τα μαύρα κουτιά μπορεί να βρίσκονται ακόμη και σε βάθος 3 χλμ

Ο Τιμ Τέιλορ, ειδικός στις  θαλάσσιες έρευνες, μιλώντας στο CNN ανέφερε ότι η περιοχή «στόχος» των ερευνών είναι από τις πιο βαθιές της Μεσογείου. Σε ορισμένα σημεία το βάθος φθάνει μέχρι και τα 10.000 πόδια (3,04 χλμ.).
Αν το μαύρα κουτιά του αεροσκάφους βρίσκονται σε τέτοιο βάθος τότε γίνεται εξαιρετικά δύσκολή όλη η προσπάθεια ανίχνευσης των σημάτων που στέλνουν.
«Σε τέτοια βάθη τα μηχανήματα ανίχνευσης των σημάτων θα πρέπει να ριχτούν βαθύτερα στη θάλασσα. Το νερό εκεί είναι πυκνό. Δεν μπορεί έτσι απλά το μαύρο κουτί να ανελκυθεί από την επιφάνεια», προσέθεσε.

  • Η Ελλάδα με ένα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα αερομεταφερόμενο σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου που διεξάγουν έρευνες εντός του FIR Αθηνών μέχρι τα όρια με τα FIR Λευκωσίας και Καΐρου και εάν ζητηθεί δυτικότερα. Μαζί με το C-130 πετά στην περιοχή ένα ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας που εναλλάσσεται με ελικόπτερο Σικόρσκι του Πολεμικού Ναυτικού.
  • Στη διάθεση των αιγυπτιακών αρχών εφόσον ζητηθεί παραμένουν το υποβρύχιο Ματρώζος και η φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς. Χθες το C-130 συνέχισε τις έρευνες ρίχνοντας φωτιστικές βόμβες κατά τις πτήσεις του στα FIR Αθηνών και Καΐρου.
  • Η Γαλλία επιχειρεί με ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας και δήλωσε την ετοιμότητά της να διαθέσει ένα πλοίο ωκεανογραφικών μελετών που βρίσκεται στην περιοχή.
  • Η Ιταλία με ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας
  • Η Βρετανία με ένα αεροσκάφος C-130 που απογειώθηκε από την Κύπρο, και
  • Οι ΗΠΑ με ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας.
  • Το ελληνικό ΑΣΕΠΕ πρόκειται να αντικατασταθεί από συμμαχικό ιδίου τύπου.

Το αεροπλάνο ακολουθούσε τα προβλεπόμενα στο σχέδιο πτήσεως 
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Κανμμένος γνωστοποίησε ότι ο χάρτης με τα στοιχεία που διαθέτει η ελληνική πλευρά έχει παραδοθεί στις αιγυπτιακές αρχές.

Παρατήρησε δε ότι το αιγυπτιακό αεροσκάφος καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης του εντός του FIR Αθηνών ακολουθούσε πορεία σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο σχέδιο πτήσεως του, τηρώντας το ίδιο ύψος μέχρι το σημείο απώλειας του ίχνους του, που βρίσκεται εντός του FIR Καΐρου. Δεν έδειξε ότι κάτι δεν πάει καλά, ανέφερε.

Η ανάλυση των ευρημάτων δεν είναι αρμοδιότητα της Ελλάδας 
Ο κ. Καμμένος προσέθεσε ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενήργησε σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες στη βάση των προβλεπομένων χρόνων από τους κανονισμούς, ενώ οι Ένοπλες Δυνάμεις κινήθηκαν σε χρόνους μικρότερους από τους προβλεπόμενους.

Τέλος, ο κ. Καμμένος διευκρίνισε ότι η ανάλυση των ευρημάτων που εντοπίζονται δεν αποτελεί μέρος της αρμοδιότητας της Ελλάδας στην εν εξελίξει επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, ενώ παρέπεμψε στην επιτροπή διερεύνησης του συμβάντος για τα ακριβή αίτια του.

Το σημείο που πραγματοποιούνται οι έρευνες

«Όσον αφορά στις προσπάθειες αναζήτησης των ενόπλων δυνάμεων για το αεροπλάνο που έχει εξαφανιστεί … το αιγυπτιακό ναυτικό σήμερα το πρωί (Παρασκευή 05/20/16) βρήκε μερικά προσωπικά αντικείμενα των επιβατών, καθώς και ένα κομμάτι του αεροπλάνου στην περιοχή βορείως της Αλεξάνδρειας, σε απόσταση 290 χιλιομέτρων. Θα συνεχίσουμε την αναζήτησή μας, χτενίζουμε την περιοχή και θα συλλέξουμε ότι βρούμε», έγραψε ο Αιγυπτιακός στρατός στο Twitter.

Λίγο μετά, και η EgyptAir, με ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό της στο Twitter, επιβεβαίωσε ότι τα συντρίμμια που βρέθηκαν ανήκουν στο αεροσκάφος της.