Δευτέρα η απόφαση για τα Δημοτικά σχολεία-Τι είπαν Τσιόδρας, Χαρδαλιάς

Για την κατάσταση όπως διαμορφώνεται την τρίτη εβδομάδα της σταδιακής άρσης των μέτρων απαγόρευσης για την καταπολέμηση του κορονοϊού, μίλησε ο Νίκος Χαρδαλιάς.

Κατά τη διάρκεια της σημερινής ενημέρωσης του υπουργείου Υγείας για την πορεία του κορονοϊού στην Ελλάδα, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, επεσήμανε αρχικά ότι οι εικόνες της Ελλάδας ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο ενώ ξεκαθάρισε πως στις 25 Μαΐου θα ανοίξουν τα καταστήματα εστίασης.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, ειδικά για τα σχολεία ανέφερε πως: «είχαμε πει ότι θα ανοίξουν την 1η Ιουνίου, όμως οι οριστικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν την Δευτέρα».

«Το μέτρο της 14ημερης καραντίνας για όσους εισέρχονται στη χώρα ισχύει μέχρι τις 31 Μαΐου» εξήγησε ο υφυπουργός, αναφερόμενος στις εισερχόμενες πτήσεις, σημειώνοντας μάλιστα πως στην χθεσινή πρώτη πτήση της Lufthansa προς την Ελλάδα, πραγματοποιήθηκαν 196 τεστ για κορονοϊό και βγήκαν όλα αρνητικά.

Τσιόδρας: Γιατί πρέπει να ανοίξουν τα δημοτικά 

Στο πολυσύνθετο ζήτημα του ανοίγματος των σχολείων και τους λόγους για τους οποίους είναι καλύτερα οι μαθητές να επιστρέψουν στις τάξεις, αναφέρθηκε εκτενώς κατά τη σημερινή ενημέρωση του υπουργείου Υγείας, ο λοιμωξιολόγος Σωτήρης Τσιόδρας.

«Το άνοιγμα των σχολείων για τα μικρά παιδιά παραμένει ένα σύνθετο δίλημμα υπάρχουν αρκετά υπέρ και κάποιοι ενδοιασμοί. Από την άλλη η δεδομένη χρονική στιγμή μοιάζει η καταλληλότερη για να επιστρέψουν τα περισσότερα παιδιά στην κανονικότητα που τους στερήσαμε. Και κατά τη γνώμη μου τα οφέλη είναι περισσότερα από τους κινδύνους», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Τσιόδρας επεσήμανε ότι δεν υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα που να προσφέρουν απόλυτη εγγύηση ότι κανένα παιδί δεν διατρέχει κίνδυνο. Εξήγησε πάντως ότι με τα έως τώρα δεδομένα τα παιδιά είναι λιγότερο πιθανό να μολυνθούν και πως νοσούν ηπιότερα, ενώ ο ρόλος τους στη μετάδοση της νόσου φαίνεται να υπάρχει αλλά ίσως σε περιορισμένο βαθμό.

Αναφορικά με τον μικρό αριθμό των παιδιών που μπορεί να νοσήσουν βαριά ή να εμφανίσουν το σπάνιο λοιμώδες σύνδρομο τόνισε ότι δεν θα πρέπει να υπερτονίζεται η αρνητική πλευρά των δεδομένων.

Παρουσίασε τα εξής επιχειρήματα υπέρ του ανοίγματος των σχολείων.

– Υπάρχει κρυφή ανισότητα στη μάθηση και την εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν σε πιο φτωχιές οικογένειες.

–  Υπάρχει σαφώς κόστος σε χαμένη γνώση και εκπαιδευτική διαδικασία που δεν έχει ευρέως ερευνηθεί. Στο εξωτερικό παρατηρήθηκε πως είτε τα παιδιά δεν είχαν καλή πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία ή δεν παρακολουθούσαν πλήρως οι περισσότεροι ενώ ποσοστό έως και 75% των μαθητών δεν ολοκλήρωναν καν την εργασίες που τους είχε ανατεθεί

–  Αναγνωρίζονται όλο αι περισσότερες σημαντικές επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών, με εμφάνιση άγχους απομόνωσης φαινόμενα όπως εθισμό στο διαδίκτυο. Ας μην υποτιμάμαι το ρόλο σχολείου στην κοινωνικοποίηση παιδιών.

–  Οικονομικοί λόγοι που αφορούν την οικογένεια και την κοινωνία.