Ο Σπίρτζης επιβεβαίωσε την παραμονή των διοδίων στον Ωρωπό-Από το 2022 και μετά η χιλιομετροχρέωση

Ουδείς έγινε σοφότερος για τα διόδια στη συζήτηση που διοργάνωσε, την Κυριακή 29 Απριλίου, η Τ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Ωρωπού, με ομιλητή τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη, στην αίθουσα των ΚΑΠΗ Νέων Παλατίων.

Σε μια εκδήλωση, όπου οι προσδοκίες ήταν ιδιαίτερα αυξημένες και όλοι ανέμεναν ότι ο κ. υπουργός θα έδινε λύσεις στο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Δήμος Ωρωπού, με τα δύο μετωπικά και έξι πλευρικά διόδια, τελικά αρκεστήκαμε σε μια καθαρά κομματική προεκλογική συγκέντρωση γνωριμίας του κ. Σπίρτζη με μέλη του ΣΥΡΙΖΑ στη περιοχή. Μια συζήτηση, που διήρκησε τρεισήμισι ώρες και  κατά την οποία πολλοί ομιλητές ζήτησαν μετ’  επιτάσεως την κατάργηση των διοδίων.

Επί της ουσίας ο κ. Σπίρτζης ήρθε στον Ωρωπό για να αναπτύξει τις θέσεις της κυβέρνησης για τις  υποδομές και το τι επιθυμεί να πράξει για την αλλαγή των λεόντειων συμβάσεων που υπέγραψαν η «επάρατη» Νέα Δημοκρατία και το «κακό βαθύ» ΠΑΣΟΚ. Ενώ δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι εάν επιστρέψει η Νέα Δημοκρατία στην εξουσία με τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, τότε όλη η προσπάθεια της σημερινής κυβέρνησης να διορθώσει τις συμβάσεις με τους παραχωρησιούχους θα πέσει στο κενό. Άρα η λύση είναι μια: η επανεκλογή του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο Δήμαρχος Ωρωπού κ. Θωμάς Ρούσσης, καλωσόρισε τον κ. Σπίρτζη στον Ωρωπό λέγοντας ότι:

«Η συγκέντρωση δεν πρέπει να έχει κομματικό χαρακτήρα και ταμπέλες». Και πρόσθεσε: «Κύριε υπουργέ θεωρώ ότι είστε ο κατάλληλος άνθρωπος στο σωστό timing για να βρεθεί μια δίκαιη, ρεαλιστική λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο δήμος με τα διόδια. Δεν χαϊδεύω αυτιά». Και παρουσίασε το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου για τα διόδια όπου ζητείται:

1. Ελεύθερη διέλευση από όλους τους σταθμούς διοδίων (μετωπικά και πλευρικά) για τους δημότες, τους εργαζομένους και τους μόνιμους κατοίκους του Δήμου Ωρωπού.

2. Ελεύθερη διέλευση των φορτηγών οχημάτων ιδιοκτησίας δημοτών, εργαζομένων και μόνιμων κατοίκων του Δήμου Ωρωπού και εφαρμογή του Νόμου περί μη διέλευσης από τους παράδρομους των φορτηγών οχημάτων, πλην των ανωτέρω.

3. Εφαρμογή της χιλιομετροχρέωσης για τους λοιπούς χρήστες των παραχωρηθέντων οδών.

4. Ολοκλήρωση των παράπλευρων οδών, ώστε να εξασφαλίζεται ασφαλής διέλευση.

5. Διαγραφή των προστίμων, τα οποία έχουν αποσταλεί ή πρόκειται να αποσταλούν στους δημότες, τους εργαζομένους και τους μόνιμους κατοίκους του Δήμου Ωρωπού.

6. Ακύρωση του άρθρου 13 του Νόμου 4337/2015 περί μη επιβολής δημοτικών τελών στις παραχωρησιούχους εταιρείες.

Ο κ. Σπίρτζης κατήγγειλε την ανυπαρξία γραφείου στρατηγικού σχεδιασμού στο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, για μεγάλα έργα στη χώρα, αλλά και γκρίζες ζώνες στο θεσμικό πλαίσιο με αποτέλεσμα να δίνονται τεράστια ποσά. Ενώ επεσήμανε ότι  δεν υπήρξε κανένας σχεδιασμός για σύνδεση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων με τις πρωτεύουσες νομών όπου περνούν, αλλά ούτε και με τα μεγάλα λιμάνια.

Υποστήριξε ότι «η κυβέρνηση θα μπορούσε να προχωρήσει στη λύση των συμβάσεων με τους παραχωρησιούχους αλλά αυτό θα κόστιζε 2,5 δις επιστροφή στην Ε.Ε., 2 δις επιστροφή στις Τράπεζες και 2 δις για τις ρήτρες. Δηλαδή θα κόστιζε  ένα μικρό μνημόνιο. Για αυτό η κυβέρνηση επέλεξε τις διαπραγματεύσεις για την αλλαγή των όρων των συμβάσεων. Στόχος μας είναι η μείωση του κόστους των διοδίων μέσα από ανταποδοτικές παροχές».

Όσον αφορά τα διόδια που αφορούν το Δήμο Ωρωπού τόνισε ότι:

«Καταρχήν δεν πρόκειται να καταργηθούν τα διόδια. Θα αντικατασταθούν με το αναλογικό σύστημα πληρωμής, δηλαδή την χιλιομετρική χρέωση. Αυτό θα συμβεί όταν θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το δορυφορικό ηλεκτρονικό σύστημα σε περίπου 18 μήνες και γίνει η εγκατάσταση του σε περίπου δύο χρόνια μετά». Δηλαδή περίπου στις αρχές του 2022. Βεβαίως εφόσον δεν υπάρξουν απρόβλεπτες εξελίξεις και υπερπηδηθούν όλα τα εμπόδια κατά τις διαπραγματεύσεις. «Τότε», είπε χαρακτηριστικά «θα πάμε και με το κίνημα δεν πληρώνω να γκρεμίσουμε τα κουβούκλια των διοδίων».

Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι κάτοικοι και δημότες του Δήμου Ωρωπού θα πληρώνουν αναλογικά διόδια, όπως και επισκέπτες και οι οικιστές. Τόνισε δε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν τα διόδια των Αφιδνών, τα οποία θα κόστιζαν 15 με 20 εκατ. ετησίως, αλλά και πάλι οι Έλληνες φορολογούμενοι θα το πλήρωναν το τίμημα και δεν θα ήταν δίκαιο. Άλλωστε θα έπρεπε να γίνει το ίδιο και σε άλλες περιοχές.

«Ήδη», ανέφερε, «άρχισε να λειτουργεί το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των οχημάτων για τα πλευρικά διόδια που αφορά τους μόνιμους κατοίκους και εργαζόμενους του Ωρωπού ώστε όταν ολοκληρωθεί να περνούν ελεύθερα, καθώς και τα φορτηγά που ανήκουν στον Δήμο Ωρωπού».

Ο κ.  Σπίρτζης είπε ότι η κυβέρνηση προχωρά με τις παραχωρησιούχες εταιρίες στην βελτίωση των παράπλευρων οδών, από τις οποίες θα επιτρέπεται πλέον η διέλευση μόνο για τα βαρέα οχήματα του Δήμου Ωρωπού και για όσα θα κατευθύνονται με φορτωτικές στα όρια του Δήμου μεταφέροντας εμπορεύματα.

Ανακοίνωσε ότι θα φέρει νόμο με τον οποίο θα αλλάξει το νόμο Βορίδη, που αφορά την ποινικοποίηση της ελεύθερης διέλευσης των οχημάτων, ενώ για τα πρόστιμα που έχουν πέσει είπε ότι θα δώσει απάντηση σε μια περί που εβδομάδα αν και θα ζητήσει να σταματήσει άμεσα από τη Νέα Οδό η αποστολή τους σε οδηγούς που αντιστάθηκαν στην καθιέρωση των διοδίων.

Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε επίσης την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας του ΚΤΕΛ Αττικής.

Αναφορικά με τα ανταποδοτικά δημοτικά τέλη της Νέας Οδού αυτά μπορεί να ισχύουν εφόσον ο Δήμος παρέχει υπηρεσίες φωτισμού και καθαρισμού στο δήμο.

Πάντως υπεραμύνθηκε των καταγγελιών ότι ο Δήμος Ωρωπού έχει υποστεί τεράστια ζημιά από τα διόδια και έχει υποβαθμιστεί, κάνοντας ακόμα και την Περιφερειακή Σύμβουλο κα Ιωάννα Στεργίου, η οποία προέδρευε στο πάνελ, να κάνει λόγο ότι κάποιοι δίνουν την εικόνα «Αρμαγεδώνα», καθώς παρουσιάζουν  τον  Ωρωπό να  έχει τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές.

Ο επικεφαλής της Δημοτικής παράταξης «Δυναμική Πολιτεία» κ. Γιώργος Γιασημάκης κατέθεσε τις προτάσεις του για τα διόδια που είναι

-Απαλλαγή των δημοτών Ωρωπού από την υποχρέωση καταβολής διοδίων

– Απαλλαγή υποχρέωσης καταβολής διοδίων για όσους εργάζονται στα όρια του δήμου Ωρωπού και κατοικούν εκτός Δήμου (καθηγητές, δάσκαλοι, γιατροί εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα κλπ ), ώστε να είναι επιλέξιμος ο Ωρωπός ως τόπος εργασίας.

– Αναλογική χρέωση για τους επισκέπτες του Δήμου Ωρωπού ( χιλιομετροχρέωση).

-Άμεση αποκατάσταση των παράδρομων, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

– Απαλλαγή από ποινικές και αστικές διώξεις των πολιτών που αγωνίστηκαν κατά των διοδίων, καθώς και απαλλαγή από τα πρόστιμα που έχουν επιδικαστεί σε όσους περνούσαν χωρίς να πληρώνουν

– Ελεύθερη χρήση του παράδρομου για τα φορτηγά που έχουν έδρα τον Ωρωπό και διενεργούν παράδοση-παραλαβή στα όρια του Δήμου, καθώς και έκπτωση εάν επιλέξουν να κινηθούν  από  τη Νέα Οδό.

Επίσης παρουσίασε μια σειρά από ελλείψεις στο Δήμο Ωρωπού σε σχέση με τον ηλεκτροφωτισμό, στα σημεία όπου οι οδηγοί βγαίνουν στον παράδρομο σε Καπανδρίτι, Αυλώνα με Συκάμινο και Μαλακάσα, ανέφερε επίσης τους Βιολογικούς Καθαρισμούς, τον Ασωπό και την καταλληλότητα του νερού στον υδροφόρο ορίζοντα, την ανάγκη να λειτουργεί επί 24ωρου βάσεως η Υγειονομική Μονάδα Σκάλας Ωρωπού, το Χ.Υ.Τ.Υ., τη δημιουργία χώρων αθλοπαιδιών, καθώς και τον φωτισμό των γηπέδων. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε για τον κεντρικό δρόμο της λεωφόρου Χαλκουτσίου-Δηλεσίου, όπου στο ύψος των Εφέδρων Αξιωματικών, έχει υποστεί διάβρωση  και έχει υποχωρήσει το οδόστρωμα, ενώ υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να θρηνήσουμε θύματα.

Ο Πρόεδρος της Ο.Σ.Ω κ. Γιώργος Παναγόπουλος ζήτησε την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με τους παραχωρησιούχους της Νέας Οδού και την κατάργηση των διοδίων. «Είναι απαράδεκτο να υπάρχουν διόδια στα όρια του Δήμου μας και αυτό θα πρέπει να είναι η διαπραγματευτική γραμμή της κυβέρνησης», είπε χαρακτηριστικά.

Ο πρώην Κοινοτάρχης Μαλακάσας κ. Κώστας Λίτσας ζήτησε την υπέρβαση της κυβέρνησης όσο και αν  η περίοδος  επιτρέπει τις κυβιστήσεις να προχωρήσει στην κατάργηση των διοδίων.

Ο πρώην Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Βαγγέλης  Ηλιάσκος υποστήριξε ότι θα πρέπει να βγουν τα διόδια από τα διοικητικά όρια του Δήμου Ωρωπού, Να τηρηθούν αυστηρά οι όροι των συμβάσεων, αλλιώς να τηρηθούν οι ποινικές ρήτρες. Να χρηματοδοτηθούν όλα τα αναγκαία έργα στους παράδρομους από τους παραχωρησιούχους και να απαλλαγούν όλοι οι πολίτες από τα πρόστιμα.