Πλήρης παράδοση  στους εργολάβους, η «νέα» συμφωνία για τα ηλεκτρονικά διόδια!

 

του Στρατή Λουπάτατζη*

Κανονικά θα πληρώνουν διόδια οι κάτοικοι του δήμου Ωρωπού γα τη μετακίνηση από και προς την Αθήνα και με την νέα συμφωνία της κυβέρνησης!

Εμείς που ζούμε και βιώνουμε τον αποκλεισμό, αντιλαμβανόμαστε ως ΚΟΡΟΪΔΙΑ το ότι μετά από “σκληρή διαπραγμάτευση”, κατάφεραν για τους δημότες του Ωρωπού δωρεάν διόδια για τις εντός ορίων του Δήμου, διαδρομές! Και αυτό γιατί όχι μόνο δεν αλλάζει κάτι επί της ουσίας στον τόπο μας, αλλά θα χειροτερέψει την κατάσταση, μιας και θα μπουν ΝΕΑ ΔΙΟΔΙΑ σε όλες τις εισόδους και εξόδους σε ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ, ΚΗΦΙΣΙΑ, ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗ και ΑΓΙΟ ΣΤΕΦΑΝΟ, μέχρι το τέλος του 2018, όπως δήλωσε σε πρόσφατη συγκέντρωση  ο Χ. Σπίρτζης.

Η κυκλοφορία μέσω της “εθνικής” οδού, για την περιοχή μας, εδώ στην Β.Α Αττική και τον Δήμο Ωρωπού είναι αναγκαστική επιλογή, όπως σε άλλες περιοχές της Αθήνας είναι η Μεσογείων, η Κηφισίας, η Βουλιαγμένης κλπ.

Η παραχώρηση του βασικού οδικού δικτύου, είναι ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας σε ιδιωτικά συμφέροντα και επιπλέον χαράτσια για τους περισσότερους πολίτες και μάλιστα σε μία τόσο δύσκολη οικονομική περίοδο.

Η τοποθέτηση και νέων διοδίων θα προκαλέσει τον αποκλεισμό και τον οικονομικό στραγγαλισμό των περιοχών μας που αποτελούν μόνιμη κατοικία αλλά και τόπο εργασίας χιλιάδων ανθρώπων.

Το κίνημα κατά των διοδίων

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια αναπτύχθηκε πάνδημο κίνημα αντίδρασης στη λειτουργία των διοδίων, που έκανε το πρόβλημα γνωστό, όχι μόνο στην Ελλάδα, άλλα και σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ένα κίνημα που απαιτούσε την κατάργησή των διοδίων. Με το εύλογο σκεπτικό ότι η φορολογία των πολιτών αποβλέπει στην εξασφάλιση δωρεάν δημοσίων αγαθών, μεταξύ των οποίων είναι και οι δρόμοι. Δεν είναι δυνατό να «αγοράζονται» καθημερινά δημόσια αγαθά χιλιοπληρωμένα με την φορολογία, άμεση αλλά και έμμεση (ειδικοί φόροι και τέλη σε Ι.Χ.Ε., καύσιμα κλπ) που το κράτος έχει ανταποδοτική υποχρέωση να προσφέρει.

Βεβαίως, δεν ήσαν μόνο οι διαδηλώσεις ή η άρνηση πληρωμής. Με πολυδιάστατο τρόπο όπως, παρεμβάσεις στη Βουλή και το Ευρωκοινοβούλιο έως και διοργάνωση εκδηλώσεων και ημερίδων και προσφυγών σε διοικητικές και δικαστικές αρχές σχετικά με παραβάσεις των εγκαταστάσεων, ανεπάρκεια των μελετών περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών επιπτώσεων από τη λειτουργία τους. Μεταξύ άλλων καταθέσαμε στο ΣΤΕ αίτηση ακυρώσεως κατά σειράς διοικητικών πράξεων που αφορούσαν την κατασκευή και λειτουργία των συγκεκριμένων διοδίων καθώς και με πράξεις της οικείας Πολεοδομίας χαρακτηρίστηκαν ως αυθαίρετες οι εγκαταστάσεις των διοδίων ενώ και η Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος είχε επισημάνει σωρεία περιβαλλοντικών ελλείψεων στο έργο.

Η  εταιρεία που διαχειρίζεται τα διόδια τιμωρήθηκε κατ’ επανάληψη με πρόστιμα και άλλες διοικητικές κυρώσεις. Όμως, παρόλο που υπήρξαν τελεσίδικες αποφάσεις με μεγάλα χρηματικά  πρόστιμα, διαγράφηκαν όλα με νόμους που ψηφίστηκαν από τη Βουλή! 

Διώξεις των αγωνιστών

Όλα τα παραπάνω αποτέλεσαν τη βασική αιτία στοχοποιήσης πολιτών που επώνυμα έμπαιναν μπροστά, για ανύπαρκτα αδικήματα.

Μετά από 7 χρόνια δικαστικών αγώνων, όχι μόνο πανηγυρική ήταν η απαλλαγή μας αλλά το δικαστήριο έκρινε την άσκηση της δίωξης μας ως απαράδεκτη. Επιβεβαιώνοντας τα όσα λέγαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια, για τη βιομηχανία μηνύσεων των μεγαλοεργολάβων, που εκμεταλλεύονται τους εθνικούς μας δρόμους, ώστε να σέρνουν στα δικαστήρια όσους πολίτες, αρνούνται να σκύψουν το κεφάλι και με προσχηματικές και ανυπόστατες κατηγορίες (Διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών και παρακώλυσης, διατάραξης οικιακής ειρήνης, διακεκριμένης φθοράς ξένης περιουσίας, συκοφαντική δυσφήμιση της εταιρίας) και  ΟΧΙ  για το ότι ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΑΜΕ διόδια όπως ψευδώς κυκλοφορούσε (για να εκφοβίζονται οι άλλοι διερχόμενοι), κρατούσαν σε ομηρία, ταλαιπωρία και σπατάλη χρόνου και χρήματος, ανθρώπους που αγωνιζόμενοι υποστήριζαν το δίκιο του τόπου τους.

Είναι ολοφάνερο ότι επρόκειτο για μια προσπάθεια φίμωσης, δεδομένου ότι οποιοδήποτε κριτικό λόγο αντίθεσης προς την ιδιωτικοποίηση των εθνικών δρόμων, προς τη λειτουργία διοδίων και προς την παραχώρηση του έργου σε ιδιωτικές εταιρείες ή και μια συνολική οικονομικοκοινωνική κριτική, εκλαμβάνεται ως δυσφήμιση της εταιρίας.

Τη φίμωση αυτή τα τελευταία χρόνια την πέτυχαν όχι μόνο κρατώντας σε ομηρία ανθρώπους που πρωταγωνίστησαν και ήταν υπόλογοι προς το νόμο, αλλά και σε συνδυασμό με την ποινικοποίηση, την ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ δηλαδή με το ΝΟΜΟ ΒΟΡΙΔΗ των συγκεντρώσεων στα διόδια και με την παράλληλη ψήφιση, ως παράβασης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τη ΜΗ ΠΛΗΡΩΜΗ ΔΙΟΔΙΩΝ, χρησιμοποιώντας και τις κάμερες των ιδιωτών στα διόδια, με πρόστιμο 200€ και αφαίρεση πινακίδων μέχρι 20 μέρες.

Είχαμε  και ΜΙΚΡΕΣ ΝΙΚΕΣ όμως τα χρόνια που πέρασαν!

Καταφέραμε και καθυστερήσαμε τα προβλεπόμενα ΔΙΟΔΙΑ σε ΑΓ. Στέφανο, Βαρυμπόμπη, Κηφισιά, καθώς και τις προβλεπόμενες από τη σύμβαση αυξήσεις.

Το μεγαλύτερο χτύπημα όμως έρχεται σήμερα με την αλλαγή της στάσης του ΣΥΡΙΖΑ, που ως κυβέρνηση της χώρας μετέτρεψε την ΕΛΠΙΔΑ σε ΦΟΒΟ και απογοήτευση. Φτάνει στο σημείο να πανηγυρίζει για τα ΣΔΙΤ, ένα κόμμα που με τις αποφάσεις αλλά και τη στάση του, τα προηγούμενα χρόνια εναντιωνόταν στο ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου μέσα από αυτά!

Σήμερα όχι μόνο δεν ζητάει ευθύνες για τα χρήματα που χάθηκαν από την απάτη των δρόμων, αλλά συνεχίζει την ολοκλήρωση της παράδοσης και του ξεπουλήματος!

ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ- ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ

Από την εποχή της υπουργίας του Μαγκριώτη μέχρι και σήμερα, με τη μέθοδο του «στρίβειν δια του αρραβώνος» και την υπόσχεση των αναλογικών και φθηνότερων διοδίων, κέρδιζαν χρόνο, εισπράττοντας αυτοί περισσότερα διόδια και εμείς τσάμπα υποσχέσεις!

Τα ηλεκτρονικά διόδια, έχουν σαν σκοπό «όταν» θα γίνουν, τη μεγιστοποίηση των κερδών των εργολάβων, τη δυνατότητα να μπουν πομποδέκτες και ΟΧΙ κουβούκλια (όπως γινόταν μέχρι σήμερα) εκεί  που υπάρχουν  έντονες αντιδράσεις ή σημεία που ήθελαν ένα ιδιαίτερα μεγάλο κόστος για να διαμορφωθούν σταθμοί και στο τέλος θα έχουν τον  πλήρη έλεγχο  της κίνησης των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και την  απονεύρωση των τοπικών αντιδράσεων, σε σταθμούς διοδίων.

ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Στο σύστημα καταγράφεται η είσοδος και η έξοδος των οχημάτων στον αυτοκινητόδρομο, τα οποία αναγνωρίζονται από την κάρτα του χρήστη, την οποία πρέπει να φέρει κάθε όχημα. Τα αισθητήρια εντοπισμού του συστήματος μέσα από δορυφορικά σήματα GPS (Global Positioning System,) θα παρέχουν στην εταιρεία τη δυνατότητα να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή, τον ακριβή αριθμό των οχημάτων, όπως και όλα τα στοιχεία των κατόχων τους και θα είναι ανά πάσα στιγμή σε θέση να γνωρίζει, την ακριβή διαδρομή την οποία ακολουθούν οι χρήστες, στους κατά τα άλλα “εθνικούς” μας δρόμους!

Το σύστημα υπολογίζει στη συνέχεια τα τέλη βάσει των στοιχείων που έχει δηλώσει ο χρήστης, όπως για παράδειγμα την κατηγορία εκπομπής ρύπων και τον αριθμό των αξόνων και μεταδίδει ασύρματα τα στοιχεία στο κέντρο μηχανογράφησης.

Θα προστεθούν στο μέλλον και στοιχεία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας, στοιχεία παραβάσεων και πολλά άλλα προσωπικά δεδομένα των πολιτών – χρηστών των εθνικών οδών.

Η καταγραφή των οχημάτων θα γίνεται από τις γέφυρες ελέγχου, ενώ κινούμενες ομάδες ειδικών οχημάτων, εφοδιασμένες με την ανάλογη τεχνολογία, θα ελέγχουν όλα τα αυτοκίνητα που θα κινούνται στους δρόμους. Η πιστοποίηση της πληρωμής θα έρχεται στο σπίτι (στην κάρτα με αυτόματη χρέωση) ενώ θα βεβαιώνονται αυτόματα οι παραβάσεις για όσους δεν πληρώνουν.

Πλήρες φακέλωμα!

Η αλλαγή που επιβάλλεται και από την Κομισιόν,  ζητά ενιαίο σύστημα τηλεδιοδίων για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση,  για τα φορτηγά αλλά και για τα ΙΧ.  έχει ως Πρότυπο το σύστημα της Γερμανίας, που σχεδίασε και εγκατέστησε ένα ηλεκτρονικό σύστημα είσπραξης διοδίων, το οποίο συνδυάζει για πρώτη φορά, σε παγκόσμια κλίμακα, την τεχνική του εντοπισμού μέσω δορυφόρου και τη σύγχρονη τεχνολογία ασύρματων τηλεπικοινωνιών, σε ένα σύστημα.

Έτσι ώστε οι μετακινήσεις να γίνονται με μια συσκευή κι ένα συμβόλαιο.

Στη Γερμανία, πολίτες έχουν στραφεί ήδη ενάντια στον τρόπο λειτουργίας του συστήματος και έχουν δικαιωθεί!

Αττική Οδός

Το αναλογικό σύστημα αν ήθελαν θα το είχαν ήδη κάνει πράξη τουλάχιστον στην «Αττική Οδό» που είναι ένας ξεχρεωμένος, αλλά και κλειστός αυτοκινητόδρομος, ώστε να εφαρμόσουν από αύριο το αναλογικό σύστημα, κατ’ αυτούς και δίκαιο!

Φυσικά και δεν θέλουν να καταργήσουν τα διόδια, αλλά ούτε καν να τα κάνουν αναλογικά σε ένα ξεχρεωμένο δρόμο!

Κοινωνικός Αυτοματισμός & Φορτηγά

Σίγουρα θα είναι μια ελάφρυνση για  όσους  κινούνται  από τον παράδρομο. Αλλά το θράσος τους δεν έχει όρια!!! Χρησιμοποιώντας πάλι τον κοινωνικό αυτοματισμό, δε λένε τίποτα για το κόστος που θα μετακυλήσει στα αγαθά που μεταφέρονται, αλλά ούτε ότι από τα διόδια το κράτος σήμερα δεν βάζει στα ταμεία του ούτε ένα ευρώ!

Ανάπτυξη, με το χιλιόμετρο!

Η μέθοδος των «εγκαινίων με το χιλιόμετρο» δε θα σταματήσει τελικά ΠΟΤΕ. Την είχε εφεύρει ο μετρ της προπαγάνδας Λαλιώτης, τη συνέχισε ο Σουφλιάς και έκτοτε αποτελεί σταθερά για κάθε κυβέρνηση, έτσι που μέτρο-μέτρο θα εγκαινιάζουν τους αυτοκινητόδρομους μέχρι να ολοκληρωθούν!

Θα πήξει το μάτι στην κορδέλα και το ψαλίδι, θα μπουκώσει τ’ αυτί του τηλεθεατή από τις δηλώσεις του Τσίπρα και του Σπίρτζη, για την «τεράστια σημασία που έχει το έργο στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας». Έχουν είδη ξεκινήσει και φυσικά μπορεί οι κυβερνήσεις να φεύγουνε, αλλά οι εθνικοί εργολάβοι μένουν και το ξεπούλημα και η λεηλασία δημόσιου πλούτου, συνεχίζεται!

Δεν πρέπει να επιτρέψουμε κανένα νέο σταθμό διοδίων (ακόμα και ηλεκτρονικών).

Να καταργηθούν  τα διόδια από τον Ωρωπό τώρα!

Άμεσα να καταργηθεί και το άδικο εικοσαπλάσιο πρόστιμο, για την μη καταβολή των διοδίων, ένα πρόστιμο που καταλήγει στα ταμεία των εταιριών!!!!

Οι δρόμοι είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό κι όχι μέσο κερδοσκοπίας

Δεν θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε εμείς!

Επόμενα αγωνιστικά μας ραντεβού

# στις δικαστικές αίθουσες στις 9/3 με τη δίωξη 17 συμπολιτών μας!

# ανοιχτή συνέλευση στις 12/3 στη ΜΑΛΑΚΑΣΑ στις 11πμ για το συντονισμό της δράσης μας!

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!

*Ενεργό μέλος των κινημάτων στο Δήμο Ωρωπού