Πώς το application Uber θέλει να γίνει η Amazon των ταξιδιών

Το πλάνο να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό από κολοσσούς όπως τις Expendia και Booking

Οι πελάτες της Uber Technologies Inc. θα μπορούν σύντομα να κάνουν κρατήσεις για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων σε αεροπλάνα, τρένα και λεωφορεία, αντανακλώντας τις φιλοδοξίες της εταιρείας να γίνει ένα ταξιδιωτικό super application.

Πέντε χρόνια μετά την άφιξή του στην Uber εν μέσω κρίσης, ο CEO Dara Khosrowshahi έχει αφήσει το στίγμα του στην εταιρεία. Αφού ξόδεψε τον πρώτο του χρόνο για να καθαρίσει την προβληματική κουλτούρα της Uber, αναδιαμόρφωσε την επιχείρησή της, διπλασιάζοντας τις παραδόσεις και καταργώντας ακριβά έργα όπως τα αυτοκινούμενα οχήματα και τα ιπτάμενα ταξί που δεν προχωρούσαν αρκετά γρήγορα. Αλλά καθώς ο Khosrowshahi επιδιώκει το μακροπρόθεσμο όραμά του για την εταιρεία, έπρεπε να διαχειριστεί βραχυπρόθεσμες προκλήσεις όπως ο κύκλος εργασιών και μια χαοτική διαδικασία επιστροφής στα γραφεία. Καθώς και το μεγαλόπνοο πλάνο να γίνει η Uber «Amazon των ταξιδιών».

Ένα πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκινά στη Βρετανία θα ενσωματώσει προσφορές από ταξιδιωτικούς συνεργάτες στην εφαρμογή της Uber «για να δημιουργήσει μια απρόσκοπτη εμπειρία ταξιδιού από πόρτα σε πόρτα», ανέφερε σε δήλωσή του ο Jamie Heywood, περιφερειακός γενικός διευθυντής της Uber για τη Βρετανία, τη Βόρεια και την Ανατολική Ευρώπη, όπως ανέφερε το Bloomberg.

«Μπορείτε να κλείσετε διαδρομές, ποδήλατα, υπηρεσίες πλοίων και σκούτερ στην εφαρμογή Uber εδώ και αρκετά χρόνια, οπότε η προσθήκη τρένων και λεωφορείων είναι μια φυσική εξέλιξη», είπε. Τελικά, η Uber θα προσφέρει επίσης κρατήσεις ξενοδοχείων.

Πώς θα γίνει η μετάβαση σε ολοκληρωμένη ταξιδιωτική υπηρεσία

Η Uber δεν θα παρέχει η ίδια την ταξιδιωτική υπηρεσία, αλλά θα συνεργαστεί με τρίτα πρακτορεία κρατήσεων για να διευκολύνει την πώληση εισιτηρίων. Αν και η Uber δεν αποκάλυψε με ποιες πλατφόρμες πώλησης εισιτηρίων θα συνεργαστεί, θα μπορούσε να καταλήξει να συνεργαστεί με μεγάλους παίκτες όπως η Booking.com και η Expedia Inc., όπου ο Dara Khosrowshahi διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος πριν αναλάβει το τιμόνι της Uber. Η εταιρεία θα βγάζει χρήματα εισπράττοντας ένα τέλος υπηρεσιών από τις κρατήσεις.

Η πανδημία άλλαξε ριζικά το επιχειρηματικό μοντέλο της Uber, όταν αναγκάστηκε να στραφεί σε μεγάλο βαθμό στην παράδοση φαγητού για να μετριάσει την απότομη μείωση της ζήτησης που έπληξε το βασικό της τμήμα, το ride sharing. Το πιλοτικό πρόγραμμα ταξιδιών θα ενισχύσει σημαντικά τις προσφορές μεταφορών της Uber και δείχνει ότι η εταιρεία προχωρά με φόρα τον στόχο του Khosrowshahi για τον μετασχηματισμό του κολοσσού των μεταφορών με έδρα το Σαν Φρανσίσκο.

Οι κρατήσεις τρένων και λεωφορείων θα είναι διαθέσιμες στην εφαρμογή αυτό το καλοκαίρι, ενώ οι πτήσεις και οι κρατήσεις ξενοδοχείων θα ξεκινήσουν ενδεχομένως αργότερα μέσα στο έτος.

Η Uber κέρδισε πρόσφατα άδεια λειτουργίας στο Λονδίνο για άλλους 30 μήνες, αφού ικανοποίησε τις απαιτήσεις σχετικά με τα δικαιώματα των οδηγών. Η απόφαση παρέχει στην Uber μεγαλύτερη σταθερότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια από τις μεγαλύτερες αγορές της, μετά από χρόνια διαμάχης με τις ρυθμιστικές αρχές σχετικά με την ταξινόμηση των εργαζομένων.

Ο ανταγωνισμός που πρέπει να ξεπεράσει η Uber

Η προσπάθεια του Dara Khosrowshahi να αποτάξει τα κακώς κείμενα της Uber και να την εισάγει στη νέα εποχή είναι αρκετά φιλόδοξη, Εάν είναι επιτυχής, η υπηρεσία ταξιδιωτικών κρατήσεων της Uber θα μπορούσε να προσφέρει μια απαραίτητη μονάδα που λειτουργεί με υγιή περιθώρια κέρδους.

Το 2019, που ήταν και το τελευταίο οικονομικά ολοκληρωμένο έτος πριν την πανδημία του κορονοϊού, ο κορυφαίος πιθανός αντίπαλος της Uber στον ταξιδιωτικό χώρο, η Booking Holdings, ανέφερε καθαρά λειτουργικά περιθώρια κέδρους 32% με έσοδα 15,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ο άλλος σημαντικός παίκτης στην αγορά είναι η Expedia, η οποία κατάφερε καθαρά λειτουργικά περιθώρια κέδρους μόλις 5% το 2019, οδηγώντας στην παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου και του οικονομικού διευθυντή της εταιρείας.

Η φιλοδοξία της Uber να λανσαριστεί ως ένας δυνατός πόλος έλξης στην ταξιδιωτική βιομηχανία δεν είναι τόσο απλή, καθώς ήδη υπάρχει αρκετός ανταγωνισμός, η δραστηριοποίηση σε όλες αυτές τις υπηρεσίες είναι σημαντική και βρίσκεται στα χέρια καθιερωμένων brands. To Google Travel, που περιλαμβάνει στην ομπρέλα του εκτός από το Google Flights και το Google Maps, αποτελεί επίσης ένα χρήσιμο εργαλείο για την οργάνωση ενός ταξιδιού, ενώ και η Airbnb έχει ανάλογες φιλοδοξίες να επεκτείνει τη δράση της και να αποκτήσει και αυτή τον τίτλο της «σούπερ εφαρμογής», εντάσσοντας, όπως έχει ανακοινώσει, boutique hotels στην πλατφόρμα των καταλυμάτων της, αλλά και λανσάροντας εργαλεία για τη συνολική οργάνωση ενός ταξιδιού.

Για την Uber, το μεγάλο στοίχημα είναι αν οι καταναλωτές θα θέλουν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή της για τα αεροπλάνα, τα τρένα και τα λεωφορεία και να μην απευθυνθούν στις ήδη καταξιωμένες εταιρείες, οι οποίες μάλιστα δεν έχουν κηλιδωμένο παρελθόν.

H νέα τάση των «super-apps»

Η νέα τάση των «super-apps» εμφανίζεται όλο και πιο ισχυροποιημένη τα τελευταία χρόνια καθώς ήρθαν να πατήσουν πάνω σε μία ανάγκη που διαμόρφωσαν οι σύγχρονοι ρυθμοί ζωής, η πανδημία και οι ίδιοι οι χρήστες και η ρουτίνα τους. Το να κάνουν τη δουλειά τους δηλαδή με όσα λιγότερα «κλικ» στο ίντερνετ γίνεται.

Τα «super-apps» κατά βάση λειτουργούν στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας, και μάλιστα ακριβώς στην αγορά των ταξιδιών. Έχουν ακόμα αρχίσει να εμφανίζονται και εφαρμογές, όπως η ινδική Tata, στην οποία ο χρήστης βρίσκει από ρούχα μέχρι αεροπορικά εισιτήρια. Στην Ευρώπη, ως «super-app», σημαντική θέση κατέχει η εσθονική Bolt, με επιλογές delivery, μικροκινητικότητας αλλά και κοινής χρήσης αυτοκινήτων.

Όλα όμως καθορίζονται από τους χρήστες και τη συμπεριφορά τους. Οι εφαρμογές στο κινητό, τα social media και το ηλεκτρονικό εμπόριο πλέον αποτελούν μία καθημερινότητα για εκατομμύρια πολίτες. Οι νέοι καταναλωτές περνούν τον χρόνο τους σε μεγάλο βαθμό μέσα σε περιβάλλοντα εφαρμογών, γι’ αυτό και είναι σημαντικό εταιρείες που θέλουν να τους προσεγγίσουν με τις υπηρεσίες τους να κινηθούν προς αυτόν τον χώρο, να πάνε ουσιαστικά εκεί που εκείνοι βρίσκονται.

Το να μπορεί δηλαδή ο χρήστης/καταναλωτής να διεκπεραιώνει όσες περισσότερες υπηρεσίες μπορεί απρόσκοπτα, σε ένα και μόνο περιβάλλον, χωρίς να ανοίγει παράθυρα και tabs και περιηγούμενος από τον έναν ιστότοπο στον άλλο. Αυτός είναι ο νέος κόσμος των super-apps και εκεί ποντάρει πολλά η Uber.

newsbeast.gr