29.10.2015
Πνίγεται στο λάκκο που έσκαψε η κυβέρνηση με την πρότασή της για φορολόγηση των παροχών ιδιωτικής εκπαίδευσης στο 23%, καθώς τώρα καλείται να βρει ισοδύναμα ύψους 250 εκατ. ευρώ για να μην ισχύσει το μέτρο.
Οι συζητήσεις στο υπουργείο Οικονομικών είναι ατέρμονες καθώς οι προτάσεις για ισοδύναμα είναι διαφορετικές αλλά που η κάθε μια έχει το δικό της οικονομικό κόστος στην κοινωνία.
Οι στόχοι για τα έσοδα μοιάζουν φιλόδοξοι, ενώ οι όποιες λύσεις προσκρούουν είτε στις αντιδράσεις των δανειστών είτε στις αντιδράσεις κοινωνικών ομάδων.
Στο τραπέζι έχουν πέσει αρκετές προτάσεις, ενώ εξετάζονται και εναλλακτικά σενάρια από τη φορολόγηση σε:
- ηλεκτρονικό τζόγο
- εταιρείες εκμετάλλευσης και διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων
- εταιρείες που κατέχουν ακίνητη περιουσία στο εξωτερικό
Τι θα γίνει τελικά με τα τέλη κυκλοφορίας
Το ενδεχόμενο της αύξησης των τελών κυκλοφορίας ή η επιβολή τελών στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας παραμένει στο τραπέζι με τα σενάρια. Ωστόσο, στις τάξεις του υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν ότι η εισπραξιμότητα από ένα τέτοιο μέτρο για να καλυφθούν τα 250 εκατ. ευρώ δεν θα είναι επαρκής. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως δεν θα γίνουν οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, αφού ακόμα και μικρές αυξήσεις να αποφασιστούν θα είναι κέρδος για τα ταμεία του κράτους.