Σε οικονομικό αδιέξοδο οδηγούνται ΚΤΕΛ και οι αυτοκινητιστές από τις αγροτικές κινητοποιήσεις

13.2.2016

Σε οικονομικό αδιέξοδο οδηγούνται τα ΚΤΕΛ της Θεσσαλίας, της Μακεδονίας και της η Ηπείρου αλλά και οι μεταφορικές εταιρίες εξαιτίας των αγροτικών κινητοποιήσεων.

Τα ΚΤΕΛ αυτών των περιοχών έχουν μειώσει δραματικά τα δρομολόγιά τους για Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς έχει μειωθεί και η επιβατική κίνηση που φτάνει και το 80%. Αλλά και οι εταιρίες μεταφορών και οι αυτοκινητιστές έχουν υποστεί τεράστια ζημιά, αφού έχουν αυξηθεί τα κόστη μετακινήσεων, είναι πολύωρες οι καθυστερήσεις και μειώθηκαν τα δρομολόγια.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας, μία εξαιρετικά υγιής εταιρεία, η οποία εξ αιτίας των πολυήμερων κινητοποιήσεων των αγροτών που κρατούν κλειστούς τους κύριους αυτοκινητόδρομους της χώρας έχει περιέλθει σε οικονομικό αδιέξοδο.

Ήδη 150 εργαζόμενοι στο ΚΤΕΛ Μαγνησίας δεν πληρώθηκαν τον μισθό τους για τον Ιανουάριο, λόγω των περιορισμένων εσόδων της εταιρείας, αλλά χωρίς μισθούς έμειναν και οι 130 μέτοχοί του.

Το ΚΤΕΛ Μαγνησίας μέτρησε απώλειες ύψους 300.000 ευρώ τον Ιανουάριο, αφού ήταν μειωμένη η επιβατική του κίνηση στα εκτός Μαγνησίας δρομολόγια, και κυρίως για Αθήνα και Θεσσαλονίκη κατά 80%, ενώ τα δρομολόγια της εταιρείας περικόπηκαν κατά 60-70%. Επίσης το κόστος στην κίνηση των λεωφορείων αυξήθηκε δραματικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα εκτελείται μόλις 45% των δρομολογίων προς Αθήνα, δηλαδή πέντε δρομολόγια από έντεκα πριν τις κινητοποιήσεις, ενώ για τη Θεσσαλονίκη εκτελείται μόνο το 30% των δρομολογίων, δηλαδή τρία από τα δέκα προγραμματισμένα.

Βεβαίως όλοι συμπαρίστανται στον αγώνα τον αγροτών τον οποίο και στηρίζουν γιατί είναι και αγώνας δικός τους για επιβίωση και ζητούν άμεσα να δοθεί από την κυβέρνηση λύση ώστε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση και να μην υπάρξει οικονομικό κραχ των ΚΤΕΛ και των αυτοκινητιστών.