Σε συμβιβασμό καταλήγουν οι χρόνιοι αγώνες κατά των διοδίων. Οι προτάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Ωρωπού

Οι αγώνες χρόνων, των κατοίκων αλλά και ορισμένων αυτοδιοικητικών του Ωρωπού, για την κατάργηση των διοδίων Αφιδνών, πήγαν τελικά στράφι και μπήκαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, καθώς ήρθε η ώρα του συμβιβασμού με την αποδοχή των διοδίων.

Ο αγώνας στρέφεται, πλέον, στη διεκδίκηση κάποιων, αόριστα χρονικά, «προνομίων» για τους κατοίκους του Ωρωπού και όχι στην οριστική κατάργησή τους.  Η χιλιομετρική χρέωση φαντάζει, πλέον, για την πλειοψηφία των αυτοδιοικητικών, ως «πιο δίκαιο σύστημα», μέσα στην  αδικία της λεόντειας σύμβασης του ξεπουλήματος της Εθνικής Οδού στην Ισπανικών συμφερόντων εταιρεία Νέα Οδό.

Παράλληλα μένουν εκτεθειμένοι και χωρίς νομική κάλυψη αυτοί που πίστεψαν του ΣΥΡΙΖΑ το σύνθημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ και ως ένδειξη διαμαρτυρίας δεν πλήρωναν το αντίτιμο των διοδίων και σήμερα τους έρχονται τσουχτερά πρόστιμα και διώκονται ποινικά.  

Την Κυριακή 29 Απριλίου, θα μιλήσει στον Ωρωπό για τα διόδια ο Υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης, λέγοντας «όλη την αλήθεια για τα διόδια στον Ωρωπό», όπως αναφέρει η αφίσα της Τ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ. Μια συγκέντρωση που διοργανώνεται υπό την κομματική ομπρέλα και όχι ανοικτή, ώστε να ακουστούν «αλήθειες» από όλους και να μιλήσουν και όσοι δεν ανήκουν στις τάξεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Με αφορμή λοιπόν την επίσκεψη Σπίρτζη, η Δημοτική Αρχή έφερε προς ψήφιση, στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο της 25ης Απριλίου, συγκεκριμένες προτάσεις που θα καταθέσει στον Υπουργό. Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Ωρωπού κ. Θωμάς Ρούσσης, ο οποίος δεν θέλει να «χαϊδεύει αυτιά», αλλά προτιμά να αντιμετωπίζει την πραγματικότητα κατά πρόσωπο, δυστυχώς η κατάργηση των διοδίων αποκλείεται να γίνει. Με αυτό το δεδομένο, η Δημοτική Αρχή διεκδικεί και παλεύει να κερδίσει όσο το δυνατό περισσότερα οφέλη για τους κατοίκους του Ωρωπού, που αυτή τη στιγμή βρίσκονται εγκλωβισμένοι ανάμεσα σε οκτώ σταθμούς διοδίων.

Κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, οι δημοτικές παρατάξεις Ωρωπού διαφώνησαν, λογομάχησαν, αποχώρησαν, αναφορικά με τους χειρισμούς στο θέμα της αντιμετώπισης των διοδίων, αλλά τελικά συμφώνησαν κατά πλειοψηφία, εκτός από τη Λαϊκή Συσπείρωση Ωρωπού, στο κείμενο των επικαιροποιημένων προτάσεων που θα καταθέσει η Δημοτική Αρχή, κατά την επίσκεψη του κ. Σπίρτζη, ο οποίος την Κυριακή 29 Απριλίου, στις 11.30 π.μ. θα μιλήσει στην αίθουσα  των ΚΑΠΗ Νέων Παλατίων.

Ο Δήμαρχος Ωρωπού κ. Θωμάς Ρούσσης κατά την εισήγησή του τόνισε ότι «Ο Δήμος Ωρωπού αντιμετωπίζει πανελλαδική πρωτιά με οκτώ διόδια. Διασχίζουμε μια απόσταση 3,5 χιλιομέτρων και πληρώνουμε 3,25 ευρώ. Κερδίσαμε τα παράπλευρα και συνεχίζουμε τον αγώνα. Για πρώτη φορά η Κεντρική εξουσία έχει αντιληφθεί την αδικία και πιστεύω ότι θα δώσει λύση».

Και πρόσθεσε αναφερόμενος στην επιβολή των δημοτικών τελών ότι «Εμείς ως Δημοτική Αρχή επιβάλαμε τέλη και έχουμε εισπράξει 3.4 εκατ. ευρώ. Έχουμε τελεσίδικα πάρει 500 χιλ. ευρώ και με ρύθμιση άλλα 2,6 εκατ.  ευρώ. Ενώ το 2018 έχουμε, επιπλέον, επιβάλει δημοτικά τέλη 2 εκατ.  ευρώ».

Ο Δήμαρχος, ως προς το θέμα των προστίμων και των ποινικών διώξεων όσων δεν πλήρωναν διόδια, ξεκαθάρισε ότι η Δημοτική Αρχή δεν μπορεί να τους καλύψει οικονομικά γιατί σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται νομικά.

Ο Δήμαρχος παραδέχτηκε ότι έχει συζητήσει, πολλές φορές, με τον υπουργό γιατί πιστεύει, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, ότι «είναι ο μόνος που μπορεί να δώσει λύση».

Ο κ. Ρούσσης κατέθεσε τις προτάσεις της Δημοτικής Αρχής οι οποίες είναι :

-Ελεύθερη διέλευση από τα διόδια των κατοίκων, δημοτών και εργαζομένων του Δήμου Ωρωπού

-Ελεύθερη διέλευση των φορτηγών ιδιοκτητών Ωρωπού και η απαγόρευση από τον παράδρομο της Εθνικής οδού των φορτηγών και νταλικών, που δεν ανήκουν στο Δήμο Ωρωπού.

– Εφαρμογή της χιλιομετροχρεώσης  για τους επισκέπτες του Δήμου Ωρωπού.

– Ολοκλήρωση των παράπλευρων οδών, ώστε να είναι απόλυτα ασφαλείς για τους οδηγούς.

-Διαγραφή των προστίμων που ήρθαν στους κατοίκους Ωρωπού και όσων θα αποστείλει στο μέλλον η Νέα Οδός.

-Καταβολή δημοτικών τελών από τη Νέα Οδό με ταυτόχρονη ακύρωση του σχετικού νόμου του 2015, που έχουν καταργηθεί, με αντιστάθμισμα τον καθαρισμό της Εθνικής Οδού από τις υπηρεσίες του Δήμου.

Αυτή την περίπτωση, για την επαναφορά των δημοτικών τελών, φαίνεται ότι την αποδέχεται και υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Η αναφορά του κ. Θ. Ρούσση ότι ο κ. Σπίρτζης είναι ο μόνος που μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από σύσσωμη την αντιπολίτευση.

Ο πρώην Δήμαρχος κ. Γιάννης Οικονομάκος διαφώνησε ριζικά με τον Δήμαρχο και τους χειρισμούς του. Εξέφρασε την έκπληξη του για τις θέσεις του, ενώ κατήγγειλε τον κ. Ρούσση ότι ήταν μαζί του στους αγώνες για την κατάργηση των διοδίων για το θεαθήναι. Χρησιμοποίησε βαριές εκφράσεις, όπως «υπό δουλικότητα» και «κακό γλείψιμο στον υπουργό και την κυβέρνηση τώρα που ήρθαν τα πρόστιμα στους πολίτες».

Και πρόσθεσε ότι «Επί τρεισήμισι χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα απολύτως στον Ωρωπό.  Κι ερχόμαστε τώρα να πούμε ευχαριστούμε πολύ; Μας έκοψαν όσα παίρναμε και τώρα τα θέλουν και πίσω. Αν έκανα εγώ το ένα τρίτο από αυτά που κάνετε εσείς, σήμερα θα με είχαν κρεμάσει τρεις φορές. Φοβάστε; Γιατί δεν σηκώνεστε από τον καναπέ; Δεν είναι πολιτική αυτή. Δεν κινητοποιείτε τους πολίτες».

Κατόπιν αυτών ο κ. Οικονομάκος αποχώρησε από την συζήτηση χωρίς να ψηφίσει.

Σκληρή κριτική στη Δημοτική Αρχή άσκησε και ο επικεφαλής της Δυναμικής Πολιτείας κ. Γιώργος Γιασημάκης  ο οποίος υποστήριξε ότι «Ο Δήμος σύρεται πίσω από τις εξελίξεις. Πανηγυρίζει γιατί δεν θα πληρώνουμε παράπλευρα διόδια. Τα ψέματα πάνε κι έρχονται Γελάνε και τα τσιμέντα.  Παλιότερα λέγατε άλλα, γιατί τότε δεν σας είχαν δοθεί δωράκια. Τώρα σας δόθηκαν και τα βρίσκετε όλα καλά. Αυτά είναι καθρεφτάκια στα δρομάκια». Ζήτησε χιλιομετροχρέωση για τους επισκέπτες και να οριστούν μορφές αντίδρασης και μέτρα από τη Δημοτική Αρχή.

Συγκεκριμένα ο κ. Γιασημάκης ζήτησε:

  • Απαλλαγή των δημοτών Ωρωπού από την υποχρέωση καταβολής διοδίων
  • Απαλλαγή υποχρέωσης καταβολής διοδίων για όσους εργάζονται στα όρια του δήμου Ωρωπού και κατοικούν εκτός Δήμου (καθηγητές, δάσκαλοι, γιατροί εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα κλπ ), ώστε να είναι επιλέξιμος ο Ωρωπός ως τόπος εργασίας.
  • Αναλογική χρέωση για τους επισκέπτες του Δήμου Ωρωπού ( χιλιομετροχρέωση).
  • Άμεση αποκατάσταση των παράδρομων, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
  • Απαλλαγή από ποινικές και αστικές διώξεις των πολιτών που αγωνίστηκαν κατά των διοδίων, καθώς και απαλλαγή από τα πρόστιμα που έχουν επιδικαστεί σε όσους περνούσαν χωρίς να πληρώνουν
  • Ελεύθερη χρήση του παράδρομου για τα φορτηγά που έχουν έδρα τον Ωρωπό και διενεργούν παράδοση-παραλαβή στα όρια του Δήμου, καθώς και έκπτωση εάν επιλέξουν να κινηθούν  από  τη Νέα Οδό.
  • Σύσταση ειδικής Επιτροπής, που τα μέλη της θα είναι εκπρόσωποι από όλες τις δημοτικές παρατάξεις, ώστε να οργανωθούν αγωνιστικές κινητοποιήσεις για το θέμα των διοδίων.

Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης κ. Μιχάλης Χασιώτης άσκησε δριμεία κριτική στη Δημοτική Αρχή και στις άλλες δημοτικές παρατάξεις, για τους χειρισμούς τους στο θέμα των διοδίων, λέγοντας «Βγάζετε την βρώμικη δουλειά που δεν μπορούν να βγάλουν οι άλλοι. Βάλατε τους εργολάβους έξω από το σπίτι μας. Δεν μιλούσατε για χιλιομετρική χρέωση όλοι. Αν πηγαίναμε με την πολιτική σας θα είχαμε διόδια μέχρι την Ομόνοια. Συμφωνείτε και στα ανταποδοτικά τέλη».

Υποστήριξε ότι υπάρχουν και «απατημένοι σύζυγοι» στο ΣΥΡΙΖΑ, αναφέροντας τι έλεγαν πριν τις εκλογές συγκεκριμένα άτομα και πως παρότρυναν τους πολίτες να μην πληρώνουν διόδια και σε ποια θέση βρίσκονται σήμερα.

Ο κ. Μιχάλης Χασιώτης ζήτησε την κατάργηση των διοδίων και τάχθηκε κατά της παραχώρησης των δρόμων σε ιδιώτες, καταψηφίζοντας τις προτάσεις της Δημοτικής Αρχής και της υπόλοιπης Αντιπολίτευσης, τονίζοντας ότι όλοι μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο «φωνάζουν», αλλά τελικά ψηφίζουν υπέρ της παραμονής των διοδίων.

Επικριτικοί κατά των χειρισμών της Δημοτικής Αρχής ήταν και οι κ. Γ. Αρμυριώτης ζητώντας κοινή γραμμή πλεύσης, ο κ. Αγ. Χατζηιωάννου, ο κ. Ανδρέας Γαζβινιάν και ο πρώην κοινοτάρχης Μαλακάσας κ. Κ. Λίτσας, ο οποίος από το 2009 εισέπραττε δημοτικά τέλη από τη Νέα Οδό.

Εκ μέρους της Επιτροπής Αγώνα Ωρωπού, ο κ. Διονύσης Σωτηρόπουλος, κατέθεσε ψήφισμα στο οποίο ζητούν την απομάκρυνση των διοδίων, να σατματήσουν όλες οι ποινικές και οικονομικές διώξεις και κατάργηση του νόμου που ποινικοποιεί τις κινητοποιήσεις στα διόδια.

Τη θέση τους υπέρ της δημοτικής πρότασης υποστήριξαν ο Αντιδήμαρχος Αφιδνών κ. Γ. Πούλος, ο οποίος ζήτησε να συμπεριληφθεί στο κείμενο και η πρόταση για κατάργηση του νόμου της απαγόρευσης καταβολής δημοτικών τελών, ο Αντιδήμαρχος Καπανδριτίου κ. Δημ.  Βελτανιώτης, ο οποίος είπε ότι η Δημοτική Αρχή κάνει αγώνα για δίκαιη λύση και θα κριθεί, καθώς και Δημοτικός Σύμβουλος κ. Δημ. Σωτήρχος.

Μίλησαν επίσης οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ. Γιάννης Σταύρου, ο οποίος τόνισε ότι «αφού έδιωξαν από το Δήμο όλες τις υπηρεσίες μας υποχρεώνουν να πληρώνουμε διόδια για να πάμε να εξυπηρετηθούμε» και Παν. Πέππας ο οποίος υποστήριξε ότι «τα διόδια έχον επιφέρει μεγάλη πτώση στο τζίρο των καταστημάτων».

Τέλος o κ. Βασίλης Βουβουσίρας, ως εκπρόσωπος των ΑΜΕΑ, ζήτησε να υπάρξει κάρτα ελεύθερης διέλευσης για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και για τους συνοδούς τους.