Στο Εθνικό Θέατρο παράσταση βασισμένη στο βιβλίο του Σάββα Ξηρού δημοσία δαπάνη

26.1.2016

Ποικίλες αντιδράσεις  και έντονες συζητήσεις σχετικά με τα όρια της ελευθερίας της έκφρασης, έχει προκαλέσει η απόφαση του Εθνικού Θεάτρου να ανεβάσει την παράσταση «Ισορροπία του Nash» που βασίζεται στο βιβλίο του Σάββα Ξηρού, καταδικασθέντα σε 6 φορές ισόβια και 2035 χρόνια, συμπεριλαμβανομένων και των πρακτικών από τη δίκη της 17ης Νοέμβρη, που κόστισε ψυχολογικά στους οικείους των δολοφονηθέντων από τους τρομοκράτες.

Η παράσταση παρουσιάζεται δημοσία δαπάνη στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου (ΡΕΞ) ήδη από τις 15 Ιανουαρίου και οι παραστάσεις ολοκληρώνονται στις 31 Ιανουαρίου, σε σκηνοθεσία Πηγής Δημητρακοπούλου. Είναι βασισμένη στο βιβλίο του Σάββα Ξηρού «Η Μέρα Εκείνη – 1560 ώρες στην εντατική – Μια μαρτυρία για το δικό μας Γκουαντάναμο» (έκδοση της Αλίθια Ρομέρο) η καταγραφή  των ημερών της νοσηλείας και των ανακρίσεων στον Ευαγγελισμό.

Όπως αναφέρει το ίδιο το Εθνικό Θέατρο στο portal του, «με αφορμή τους Δίκαιους του Αλμπέρ Καμύ, πρακτικά της δίκης της 17 Νοέμβρη, το βιβλίο του Σάββα Ξηρού “Η μέρα εκείνη..”, καθώς και λογοτεχνικά, ιστορικά και δημοσιογραφικά κείμενα, η Πηγή Δημητρακοπούλου με την ομάδα της επιχειρούν τη σύνθεση ενός νέου έργου για τους αξιακούς κώδικες των ανθρώπων, τη δικαιοσύνη και την τρομοκρατία στην πρόσφατη ελληνική ιστορία».

Σε συνέντευξη που έδωσε ο Σάββας Ξηρός στο tvxs, στην ερώτηση «αν θα υπάρξουν αντιδράσεις» απάντησε:

«Άμα είναι τυφλοί, θα το δουν μ’ αυτή τη ματιά. Αλλά το βιβλίο αυτό παρουσιάζει όχι ένα δικό μου έγκλημα, αλλά ένα έγκλημα της Δημοκρατίας. Δεν υπάρχει πουθενά εκθειασμός των πράξεων της οργάνωσης. Παρουσιάζει τη συμπεριφορά του κρατικού μηχανισμού από τη στιγμή που πιάνει κι έχει στα χέρια του κάποιον. Δηλαδή, πώς λειτουργεί η Δημοκρατία, πώς εφαρμόζονται οι νόμοι…».

Σύμφωνα με το σχολιασμό σε δημοσιεύματα, αλλά και στα κοινωνικά δίκτυα, το Εθνικό Θέατρο λειτουργεί με χρήματα των φορολογουμένων πολιτών. Επομένως, η πρώτη σκηνή της χώρας, οφείλει να είναι πιο προσεκτική στις επιλογές της, καθώς δεν πρόκειται για έναν ιδιωτικό θεατρικό ή εκδοτικό οργανισμό.