Έχεις αναρωτηθεί τι κοιτούν στο βιογραφικό σου οι εργοδότες τα πρώτα 30 δευτερόλεπτα; Το άγχος γύρω από την αποστολή ενός βιογραφικού σημειώματος είναι απόλυτα κατανοητό. Η σκέψη «θα κάνει καλή εντύπωση;» βασανίζει πολλούς υποψήφιους, ειδικά αν σκεφτεί κανείς τον όγκο των αιτήσεων που κατακλύζουν καθημερινά τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού.
Σύμφωνα με έρευνα της αμερικανικής πλατφόρμας The Ladders, οι εργοδότες χρειάζονται μόλις 30 δευτερόλεπτα για να αποφασίσουν αν ένα βιογραφικό αξίζει παραπάνω προσοχής. Μέσα σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα, εντοπίζουν βασικά στοιχεία που κρίνουν την πρώτη τους εντύπωση.
Τι κοιτούν στο βιογραφικό σου οι εργοδότες τα πρώτα 30 δευτερόλεπτα
Δείτε ποια είναι τα τρία πράγματα που εστιάζουν οι εργοδότες σχεδόν ακαριαία:
1. Η έκταση: Ιδανικά μία σελίδα
Ένα συνοπτικό, μονοσέλιδο βιογραφικό ενισχύει τις πιθανότητες να διαβαστεί στο σύνολό του. Οι εργοδότες εκτιμούν την περιεκτική παρουσίαση των πληροφοριών, χωρίς περιττές λεπτομέρειες που κουράζουν.
2. Η δομή: Σαφήνεια και οργάνωση
Ένα καλά δομημένο κείμενο, με ξεκάθαρους τίτλους και bullet points, διευκολύνει την ανάγνωση και αναδεικνύει τις βασικές δεξιότητες και εμπειρίες. Τα αδόμητα ή μεγάλα μπλοκ κειμένου συνήθως παρακάμπτονται.
3. Η επαγγελματική πορεία: Σταθερότητα και συνάφεια
Ο αριθμός των επαγγελματικών αλλαγών παίζει καθοριστικό ρόλο. Συχνές μετακινήσεις ή εμπειρίες χωρίς συνάφεια με τη θέση μπορεί να λειτουργήσουν αποτρεπτικά. Ένα βιογραφικό που περιλαμβάνει δέκα θέσεις μέσα σε τρία χρόνια γεννά ερωτήματα για τη σταθερότητα και την καταλληλότητα του υποψηφίου.