Χωρίς μετρό, ηλεκτρικό και τραμ την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου. Τι ισχύει για λεωφορεία, τρόλεϊ και δακτύλιο

Ακινητοποιημένα θα είναι την Πέμπτη 18/11 μετρό, ηλεκτρικός και τραμ – Πώς θα κινηθούν λεωφορεία και τρόλεϊ.

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου οι εργαζόμενοι σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ.

Την απεργία προκήρυξαν οι συνδικαλιστές της ΣΤΑΣΥ, μετά το θανατηφόρο ατύχημα με τη λοκομοτίβα στη γραμμή του ηλεκτρικού που σημειώθηκε την Τρίτη (17/11).

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά:

Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι».

Πώς θα κινηθούν λεωφορεία και τρόλεϊ:

Δεν θα ισχύει ο δακτύλιος την Πέμπτη

Σημειώνεται, ότι λόγο της απεργίας, χωρίς δακτύλιο θα πραγματοποιηθεί η κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε την ζωή στον συνάδελφό μας Πέτρο Γιάμαλη και έναν ακόμα εργαζόμενο να χαροπαλεύει, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα, που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζόμενους να θυσιάζονται στον βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων.

Προ ημερών είχε χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενους στις προβλήτες της Cosco, άλλοι τραυματίστηκαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και αυτή την φορά ο θάνατος «χτύπησε» στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ, με θύμα τον 41χρονο Πέτρο και άλλους τρεις τραυματίες.

Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ δεν θα δεχτούν άλλη θυσία στον χώρο εργασίας τους. Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.

Παράλληλα, καλούμε, για μια ακόμα φορά, την Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα:

1. Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιόν φορέα;

2. Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;

3. Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;

4. Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι πότε και από ποιόν ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;

5. Ποιά είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑ.ΣΥ. σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;

Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν περίτρανα τις ιδιαιτέρες ακραίες συνθήκες σιδηροδρομικής φύσης που εκτελούν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες. Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ δεν μπορεί να παραμένει αμέτοχη. Οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων».

Το μοιραίο συμβάν

Ο άτυχος άνδρας, ήταν ένας εκ των πέντε εργαζόμενων που επισκεύαζαν τις ράγες. Όταν τελείωσαν τη δουλειά, ξεκίνησαν από τον τερματικό της Κηφισιάς για να επιστρέψουν, όμως ο συρμός άρχισε να επιταχύνει επικίνδυνα.

Τα φρένα δεν λειτουργούσαν, κάτι για το οποίο φέρεται να είχε προειδοποιήσει το θύμα. Λίγο μετά το Ηράκλειο, πήδηξαν για να σωθούν, με αποτέλεσμα ο άνδρας να τραυματιστεί θανάσιμα. Η ακυβέρνητη Λοκομοτίβα συγκρούστηκε με συρμό του ηλεκτρικού που τοποθετήθηκε σαν ανάχωμα.

Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημα

Την οδύνη τους για τον χαμό εν ώρα καθήκοντος ενός συναδέλφου τους επί σειρά ετών και μέλους της οικογένειας των σταθερών συγκοινωνιών, εκφράζουν με ανακοίνωσή τους η διοίκηση και οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ.

Ο θανάσιμος τραυματισμός του εργοδηγού, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών, επήλθε το πρωί της Τρίτης 16/11/2021, σε δυστύχημα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών λείανσης της Γραμμής 1 του Μετρό. Αποτέλεσμα του δυστυχήματος, ήταν ο ελαφρύς τραυματισμός δύο ακόμη εργαζομένων, ενός υπαλλήλου της ΣΤΑΣΥ και ενός υπαλλήλου της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε το έργο.

Έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί η ΣΤΑΣΥ σε συνεργασία με τις Αρχές.

Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήριά της προς την οικογένεια του εκλιπόντος.