Ετσι θα λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία-Plexiglass, αποστάσεις, check-in σε υπαίθριο χώρο

Το πλαίσιο λειτουργίας των ξενοδοχειακών μονάδων και τους κανόνες που θα ισχύσουν μόλις ανοίξουν αποκαλύπτει το Capital.gr. Πρόκειται για τα υγειονομικά πρωτόκολλα που μπαίνουν στην τουριστική αγορά, όπως τα εισηγήθηκε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας σε διαβούλευση με το υπουργείο Τουρισμού και που επί του παρόντος τίθενται υπό επεξεργασία από τις ενώσεις των τουριστικών επιχειρήσεων.

Τι προβλέπεται για τα ξενοδοχεία

Οι προδιαγραφές για την επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων αφορούν όλα τα καταλύματα ανεξαρτήτως τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών, κατάταξης, είδους, διάρκειας λειτουργίας. Κάθε τουριστικό κατάλυμα θα πρέπει να καταρτίσει πρωτόκολλο σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Τουρισμού.

Σημειώνεται πως οι μονάδες συνεχούς λειτουργίας θα μπορούν να ανοίξουν από την 1η Ιουνίου, ενώ τα εποχικά ξενοδοχεία μέσα στον Ιούλιο.

Για τους εργαζόμενους στα ξενοδοχεία προβλέπονται τα εξής:

-Εκπαίδευση όλου του προσωπικού στα πρωτόκολλα υγιεινής και διαχείρισης κρουσμάτων κορoνοϊού

-Κάθε μέλος του προσωπικού πρέπει να συμμορφώνεται αυστηρά με τα βασικά προστατευτικά μέτρα κατά του COVID-19 που συνιστά ο ΠΟΥ και ο ΕΟΔΥ: τήρηση υγιεινής χεριών, σωματικών αποστάσεων από τους πελάτες και το λοιπό προσωπικό, αποφυγή αγγίγματος προσώπου και γενικά προσωπική και αναπνευστική υγιεινή.

-Το τουριστικό κατάλυμα οφείλει να χορηγεί σε κάθε μέλος του προσωπικού επαρκή μέσα ατομικής προστασίας

-Συνιστάται στο προσωπικό να μείνει στο σπίτι και να ζητήσει ιατρική βοήθεια αν παρουσιάζει συμπτώματα σχετικά με την ασθένεια, ειδοποιώντας τον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος.

-Προτείνεται ο αποκλεισμός από την εργασία οποιουδήποτε ατόμου με συμπτώματα και επαναφορά στην εργασία εάν η εργαστηριακή εξέταση είναι αρνητική

-Συνιστάται στο προσωπικό που διαμένει στο κατάλυμα να παραχωρούνται μονόκλινα δωμάτια

-Συνιστάται το προσωπικό να θερμομετριέται κάθε πρωί στο πλαίσιο ατομικής ευθύνης. Ενδελεχής έλεγχος του προσωπικού μπορεί να ακολουθήσει συναρτήσει της επιδημιολογικής εικόνας της τοπικής κοινότητας / περιοχής.

-Αν κάποιο μέλος του προσωπικού έρθει σε επαφή με κρούσμα οφείλει να το δηλώσει άμεσα στον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος και να απομακρυνθεί από την εργασία.

Επίσης, για τους σκοπούς δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας, η διεύθυνση του καταλύματος οφείλει να τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο ξενοδοχείο ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων.

Συνιστάται η ενημέρωση της ιστοσελίδας του τουριστικού καταλύματος με ειδική ενότητα COVID-19, στην οποία θα αναρτά τα μέτρα και την νέα πολιτική του καταλύματος περί λήψης αυξημένων μέτρων υγιεινής, αλλαγές σε ωράρια λειτουργίας κοινόχρηστων χώρων, τροποποίηση διάρκειας check-in/check-out. Αντίστοιχα, μπορεί να ακολουθήσει ενημέρωση με τα διαθέσιμα μέσα εντός του καταλύματος (π.χ. σε τηλεοράσεις κοινόχρηστων χώρων, σε τηλεοράσεις δωματίων, σήμανση προ της εισόδου στους επιμέρους κοινόχρηστους χώρους και έντυπη ενημέρωση στην υποδοχή).

Τα μέτρα στις ρεσεψιόν

-Το προσωπικό θα λαμβάνει μέτρα υγιεινής (πλύσιμο χεριών), θα κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου τουλάχιστον από τους πελάτες (αποφυγή χειραψιών κτλ) και να ακολουθεί κανόνες υγιεινής (περίπτωση βήχα ή φτερνίσματος)

-Συνιστάται η αποφυγή τοποθέτησης σε θέσεις υποδοχής ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.

-Όταν ζητείται, να υπάρχει δυνατότητα: α) ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών, β) παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, φαρμακεία κτλ στην περιοχή ή/και εντός του καταλύματος και γ) παροχής μέσων ατομικής προστασίας.

-Συνιστάται η παροχή ενημερωτικών φυλλαδίων βασικών υγειονομικών οδηγιών μεταφρασμένων σε αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά. Συμπληρωματικά, η παροχή των οδηγιών αυτών μέσω ανάπτυξης εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα.

-Άμεσα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας παρόχων υγείας, δημόσιων και ιδιωτικών νοσοκομείων και φαρμακείων

-Ειδικός εξοπλισμός (medical kit) για την περίπτωση εμφάνισης περιστατικού, όπως γάντια και μάσκες μιας χρήσης, αντιμικροβιακά καθαριστικά μαντηλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα.

-Παρακολούθηση πελατών με διακριτικό τρόπο για έγκαιρη διάγνωση περιστατικού.

-Χρήση plexiglass στην υποδοχή (τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού) για την περίπτωση των τουριστικών καταλυμάτων 60 κλινών και άνω

-Αντισηπτικό υγρό για χρήση από τον πελάτη

-Προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση δύο μέτρων όπου θα στέκεται ο πελάτης

-Ανάπτυξη εναλλακτικών του paper check-in (όπως mobile concierge, χρήση tablets που μπορούν να απολυμανθούν μετά από κάθε χρήση, τοποθέτηση τερματικών POS σε σημείο κοντά στον πελάτη, αποκλειστική χρήση καρτών για την πληρωμή)

-Αποφυγή συνωστισμού κατά το check-in/check-out – τήρηση αποστάσεων

-Απολύμανση των key cards –τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση.

-Διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών.

-Εξέταση δυνατότητας check-in σε υπαίθριο χώρο

-Απαγόρευση εισόδου στο κατάλυμα σε μη διαμένοντες

Διαβάστε περισσότερα στο capital.gr