Μάγεψε η Θεατρική Ομάδα Καπανδριτίου της Κ.Ε.Δ.Ω. με το έργο «Η Τελετή»

Όταν το μεράκι γίνεται τέχνη το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό. Μαγεύει τον θεατή. Τον καθηλώνει, του κινεί τη φαντασία  σε κόσμους που τον καθιστούν και αυτόν πρωταγωνιστή.

Η θεατρική παράσταση «Η Τελετή», βασισμένη στο ομώνυμο έργο του συγγραφέα Παύλου Μάτεσι, που σκηνοθέτησε η θεατρολόγος κα Γιούλη Τσαγκαράκη και παρουσιάστηκε από την θεατρική ομάδα Καπανδριτίου της Κ.Ε.Δ.Ω., την  Παρασκευή 6 Ιουλίου και το Σάββατο 7 Ιουλίου, στο Καπανδρίτι,  αποτέλεσε όαση πολιτιστικής έκφρασης στην περιοχή.

Οι ηθοποιοί, αν και ερασιτέχνες, έπαιξαν επαγγελματικά και καθήλωσαν το κοινό, σε ένα έργο απαιτητικό και εξαιρετικά δύσκολο θεατρικά. Ένα έργο με κοινωνικές και προσωπικές προεκτάσεις, ψυχικές διαταραχές, αλλά και κοινή λογική σε έναν κόσμο που το συναίσθημα και η αλήθεια παίζουν κρυφτό. Το ψέμα φλερτάρει με την υποκρισία σε μια κοινωνία που διψά για το φαίνεσθαι. Στα μάτια του θεατή ξεδιπλώθηκε μια μικρογραφία της κοινωνίας που αναζητά το φαίνεσθαι για να ικανοποιήσει το εγώ.

Μια μαύρη κωμωδία που αποκαλύπτει την προσπάθεια των ανθρώπων να κρύψουν τον πραγματικό εαυτό τους. Να παρουσιάσουν ένα άλλο πρόσωπο που να σαγηνεύει την κοινωνία. Μια κοινωνία με άλλοθι κατασκευασμένα και που τελικά χάνεται μέσα στην παραφροσύνη της.

Έργο μονόπρακτο, με άξονά του τη μαύρη κωμωδία, που όμως την ξεπερνά με «τακτ» και φτάνει στη σάτιρα, «Η Τελετή».

Στην σκηνή 8 γυναίκες, συγγενείς της νεκρής, αγωνίζονται να ταχτοποιήσουν όλες εκείνες τις άπειρες λεπτομέρειες που στο τέλος θα δώσουν μια «αξιοπρεπή» κηδεία. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι αυτή η «αξιοπρέπεια». Η νεκρή δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια αφορμή, ένα πρόσχημα για να επιδείξουν την όποια οικονομική τους θέση, για αυτό τα θέλουν όλα να δηλώνουν το κόστος τους, το φέρετρο, τα στεφάνια, τα ρούχα, το γραφείο τελετών, τα εδέσματα, τα ποτά. Τα ετοιμάζουν για να τα δουν κάποιοι άλλοι…

Με αφορμή μία κηδεία-«Τελετή» και μέσα από την υπερβολή, τη σάτιρα, το γκροτέσκο, το μαύρο χιούμορ και την ανατροπή, ο συγγραφέας βάζει στο στόχαστρο τον καθωσπρεπισμό, το μικροαστισμό, το είναι και το φαίνεσθαι, το νεοπλουτισμό, τα προσχήματα και ό,τι αυτά συνεπάγονται.

Ο Μάτεσις κάνοντας «μαύρο χιούμορ» επιτίθεται στον μικροαστό, τον αναγκάζει να δει το άδειο του πρόσωπο. Σαν γνήσιος σατιρικός διογκώνει, μεγεθύνει, φτάνει πολλές φορές μέχρι την καρικατούρα ή μέχρι την τερατοποίηση. Ο μικροαστός ζει περιχαρακωμένος μέσα στις φράσεις κλειδιά του, τις επισκέψεις του, τους συγγενείς του και την ανασφάλεια του. Είναι ένας κόσμος γελοίος, αντιδραστικός και ασφυκτικός.

Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στην κα Γιούλη Τσαγκαράκη και την Θεατρική Ομάδα για το εκπληκτικό αποτέλεσμα που παρουσίασαν. Μια παράσταση που πρέπει να κάνει το γύρω όλων των Δημοτικών Ενοτήτων Του Δήμου Ωρωπού, γιατί τέτοιες εκδηλώσεις πρέπει να τις κοινωνούμε  σε όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό.

Συγχαρητήρια και πάντα επιτυχίες στη Θεατρική Ομάδα Καπανδριτίου της Κ.Ε.Δ.Ω.